Pretpremijera pozorišne predstave „Proizvod“ izvedena je u petak, 17. marta na sceni Kulturnog centra Pančeva, a premijerno izvođenje zakazano je za 22. mart u 17 časova. Uloge: Ivan Tomić i Milena Predić.
Rejvenhilov komad „Proizvod” jeste pre svega satira, koja je strukturirana kao komad u komadu. Naime, dramski lik pod imenom Džejms koji je producent, ubeđuje Oliviju, koja je glumica, da prihvati ulogu u njegovom novom filmu. U narednih sat vremena on joj detaljno prepričava radnju filma, što ujedno predstavlja i vreme trajanja ove predstave.
Tema filma, koju (producent) Džejms prepričava (glumici) Oliviji, jeste ljubavna veza između Engleskinje Ejmi, koja je zaposlena u reklamnom odeljenju jedne velike telekomunikacione kompanije i pripadnika Al Kaide Muhameda, koji poslat u London i kome je poveren zadatak da organizuje teroristički napad na evropski Diznilend. Iz Džejmsove priče o scenariju filma, Olivija saznaje da Ejmi živi sama i to od trenutka kada je njen partner Troj stradao u napadu na kule Bliznakinje, poznatijem kao 9/11. Daljim sticajem okolnosti Ejmi poziva Muhameda da prenoći kod nje gde otpočinje njihova ljubavna veza. Potom i sama Ejmi postaje teroristkinja, zatim upoznaje Bin Ladena, biva uhapšena, Muhamed takođe biva uhapšen i prebačen u kažnjeničku koloniju Gvantanamo, odakle ga Ejmi oslobađa u stilu velikih blokbaster filmskih ostvarenja.
Ovaj Rejvenhilov komad pokušava da se obračuna sa nekoliko, za samog autora, očigledno značajnih momenata. Na prvom mestu sa holivudskom dramaturgijom i načinom tretiranja tema, dakle, sa najjačom filmskom industrijom, koja ujedno dolazi iz države koja najaktivnije podržava i učestvuje u ratnim sukobima na globalnom planu. Iz ovog postupka saznajemo da sam Rejvenhil ume da piše ‘holivudski’. Zatim, poigrava se sa površnošću poimanja savremenih ratnih sukoba, kao i ljubavnih odnosa, što su najčešće zastupljene teme unutar holivudskog miljea. Potom se ruga sveopštoj zavisnosti od brendova. Reklo bi se da film, dakle sama umetnost, u ovom narativu biva zloupotrebljen za zaradu i na taj način ostavljen bez mogućnosti da izvrši svoju tradicionalnu humanu ulogu. Ovakav film biva lišen katarzičnosti, kao i mogućnosti za bilo kakve dublje uvide, gde samim tim postaje samo još jedno zlo u nizu drugih.
Ovde se radi o banalnom čoveku koji želi da uspe u banalnom svetu. Duhovitost komada, pak, proizilazi iz toga što razotkriva junaka, za koga imamo prirodnu empatiju kao činovnika (i vinovnika) jedne velike industrije, nesvesnog svog pogubnog delovanja.
Bitan momenat ove drame jeste i to što glumica Olivija nema replike u ‘Proizvodu’, a njena pojavnost je ograničena na slušnost. Sami glumci, dakle, nemaju replike u dogovorima i odlučuvanju, jer im je jedino dozvoljeno da izgovaraju pompezne i/ili izlizane reči dvodimenzionalnih (ili čak jednodimenzionalnih) junaka , da bi time mobilisali gledaoce na: površni patriotizam, laku zabavu, pornografski partnerski odnos, uz laganu, a bljutavu muziku.
Aktuelnost događaja unutar komada, čini „Proizvod” Marka Rejvenhila više nego adekvatnim štivom za scensko izvođenje na bilo kojoj svetskoj sceni, pa i kod nas. Događaji koje opisuje, ugao iz kojih ih posmatra, način na koji ih sagledava i sama neobičnost forme, jesu preporuka za ovaj inovativni komad u kome će svako prepoznati vreme u kome živimo.
Rejvenhilov komad „Proizvod” jeste pre svega satira, koja je strukturirana kao komad u komadu. Naime, dramski lik pod imenom Džejms koji je producent, ubeđuje Oliviju, koja je glumica, da prihvati ulogu u njegovom novom filmu. U narednih sat vremena on joj detaljno prepričava radnju filma, što ujedno predstavlja i vreme trajanja ove predstave.