Prvi rimejk srpske kinematografije, film „Ljubavni slučaj“ prikazan je sredu, 25. januara u dvorani „Apolo“ Doma omladine.
Ovo ostvaranje predstavlja rimejk filma Dušana Makavejeva „Ljubavni slučaj službenice PTT“ iz 1967. godine i premijerno je prikazan na Festivalu meta filma u Beogradu u decembru. Projekcija u Apolu je bila njegovo prvo bioskopsko prikazivanje.
Radi se o savremenoj verziji Ljubavnog slučaja, koja na provokativan način tretira aktuelne teme, kao što su pitanje izbeglica, homoseksualnosti ili rušenja u Savamali. U tom smislu sledi duh originala, koji je takođe provocirao pre pola veka. Film je specifičan po tome što je devetoro autora ravnopravno potpisano, a to su Petar Mitrović, Zorica Svetličić, Danijela Ćeranić, Gorana Cvetković, Đorđe Cvijović, Jelena Antonić, Aleksa Borković (Pančevo), Savo Reljin i Mila Krsmanović. Svi autori su radili na adaptaciji originalnog scenarija i odluke o izmenjenim dijalozima su donošene na bazi konsenzusa. Film je realizovan u okviru škole filma PREDITOR, koju vodi filmski reditelj Milutin Petrović.
Bilo je naporno, autorima je bila veća frka nego meni jer sam ja već prolazio kroz snimanje dugometražnog filma, dok je njima bio prvi put. Kada se snima film prisutne su velike energije, a ima i egotripova, sujete, nesporazuma, dogovora i ljubavi i sve je to strašno zabavno. Hteo sam da njima to bude uzbudljivo iskustvo, i oni su ga dobili, a ja sam sve to s njima zajedno prošao, rekao je Milutin Petrović.
Ideja o snimanju filma je nastala u aprilu, scenario je pisan u maju, a junu i julu su rađene pripreme i samo snimanje.
Od septembra do novembra je Nataša Pavlović montirala film, i taj deo nije bio kolektivan kao pisanje scenarija i snimanje. Za postprodukciju smo odlučili da malo „spustimo loptu“ i da to radi samo profesionalna montažerka. Ono su dolazili i pratili i ovaj proces, ali je suštinske odluke donosila samo profi montažerka, rekao je Petrović.
„Ljubavni slučaj“ je snimljen na pedesetu godišnjicu od nastanka originala i predstavlja vrstu omaža nedavno preminulom Branku Vučićeviću koji je tada bio koscenarista i pomoćnik reditelja.
Filma Dušana Makavejeva je remek delo i u njemu ima jako puno elemenata koji fale današnjoj kinematografiji, a to su sloboda, subverzivnost, hrabrost, bezobrazluk… To su sve neke osobine umetnosti šezdesetih godina, koje su lagano nestale. Bilo mi je veoma uzbudljivo da probam i vidim kako to funkcioniše u današnje vreme. Produkciono je taj film bilo moguće uraditi jer je autentično film pačvork, on je sačinjen od materijala snimljenih, prilično bez kontinuiteta. Ima puno dokumentarnih materijala, found footage materijala i grafika. Prosto je to nešto što danas možeš ponovo produkciono da uradiš na isti način. Teško je uraditi rimejk Sutjeske ili Neretve, kaže Petrović.
On je dodao da je ideja same škole da hrabri ljude da snimaju filmove. Da ne čekaju neke bolje uslove, fondove i komisije, nego da uzmu kamere i snimaju.
To je od početka priča sa školom filma PREDITOR, a ovaj eksperiment je pokazao da je to i moguće, zaključio je Milutin Petrović.
U glavnim ulogama se pojavljuju Ljuma Penov, Albin Salihović (prvi put na filmu), Ana Todorović Diallo, Marina Bukvički, Anđelko Beroš, Aleksandar Meda Jovanović i drugi.
Film će biti iće prikazan na ovogodišnjem FEST-u.
Prvi rimejk srpske kinematografije, film „Ljubavni slučaj“ prikazan je sredu, 25. januara u dvorani „Apolo“ Doma omladine.