Pančevo: Program Kulturnog centra za period od 22. do 28. decembra
U okviru bioskopskog repertoara Kulturnog centra Pančeva u Dvorani, 24, 25. i 27. decembra u 20.00 sati, na programu film „Hamnet“ u režiji Chloé Zhao.

Uloge tumače Paul Mescal, Jessie Buckley, Jacobi Jupe, Emily Watson.
Pol Meskal u ulozi Vilijema Šekspira i Oskarovka Kloe Žao kao rediteljka, donose dirljivu priču o tragediji koja je oblikovala jedno od najvećih dela svetske književnosti. Filmska adaptacija svetski hvaljenog i nagrađivanog romana „Hamnet” autorke Megi O’Farel zadire u područje istorijske fikcije i donosi novu interpretaciju lične tragedije Vilijema Šekspira – gubitka 11-godišnjeg sina Hamneta. Upravo taj gubitak, veruje se, oblikovao je jedno od najslavnijih dela svetske književnosti, dramu „Hamlet”, napisanu ubrzo nakon tragedije. Kroz perspektivu Šekspirove supruge Ane, poznatije kao Agnes, roman i film istražuju posledice porodične tragedije na njihove dve preostale kćeri, od kojih je jedna bila Hamnetova bliznakinja, na njihov brak, kao i na samu umetnost.
Ulaznice za filmski program koštaju 400 dinara, i mogu se kupiti na Biletarnici KCP-a.
U petak, 26. decembra u 19 časova, biće otvorena izložba 19. NOVE TEHNOLOGIJE: „Kôd prelaza: prostor–vreme“ u Galeriji savremene umetnosti Kulturnog centra Pančeva. Autori/ke čija će dela biti izložena su Jelena Gajinović, Marija Anđelković, Konstantinos Petrović, Konstantin Đorđević, Jelena Ostojić, Dimitrije Despotovski, Tijana Jevrić, Katarina Stević, Marko Dokić, Vladimir Janić, i Valentin Varga. Autor koncepta izložbe i koordinator je Goran Despotovski, a organizatorka programa Ivana Markez Filipović. Izložba će biti otvorena do 30. januara 2026. godine, a radno vreme Galerije je od 12 do 20 časova svakog radnog dana.
„Kôd prelaza: prostor–vreme“ otkriva nevidljive procese digitalnog pokreta, u kojima se prostor i vreme formiraju kroz mikrotransformacije kôda. Projekat istražuje digitalne procese u kojima minimalni pokret, slika, svetlo, zvuk… postaju nosioci transformacije vizuelnog sadržaja. U fokusu je kôd kao skriveni mehanizam prelaza između vidljivog i nevidljivog, intuitivnog i programiranog.
Tema se tehnološki usmerava na kôd, koji u svom sadržaju emituje neku vrstu ne/uočljivog procesa – pokreta delovanja na granici vidljivog, intuitivnog i doživljenog. Kôd funkcioniše kao simbol koji upućuje na kretanje forme, oblika, zvuka, svetla…, omogućavajući pokret, akciju, interakciju i prelaz jednog oblika komunikacije u drugi. On je koncipiran kao istraživanje minimalnih pokreta unutar digitalnog zapisa.
Uspostavljanjem relacija između različitih umetničkih kategorija, ova tema je koncipirana tako da otvara polje eksperimentalnog istraživanja s fokusom na interaktivnosti, interdisciplinarnosti i novim tehnologijama u stvaranju umetničkih radova. Postavljeni modeli vizuelnih dinamičkih alata koji omogućavaju dalje upravljanje, nastaju kao rezultat timskog rada mladih umetnika i programera.
