Od sredine meseca na oprezniju vožnju duž auto-puta Beograd-Niš podsećaće i nove kamere koje će kontrolisati vozače na toj deonici.
Pomoćnik izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine Darko Savić, rekao je za RTS da je cilj postavljanja kamera bezbednost svih učesnika u saobraćaju koji prolaze auto-putevima.
On je rekao da je 56 kamera na deonici auto-puta od Beograda do Niša u oba smera raspoređeno na 14 portala u jednom smeru i 14 postojećih portala u drugom smeru.
„To su nosači koji se nalaze pre samih isključenja sa naplatne stanice. Razmak je od šest do 30 kilometara„, rekao je Savić.
Prema njegovim rečima, bitno je da vozači znaju da će tim kamerama biti pokrivena cela deonica auto-puta i cilj postavljanja kamera je bezbednost svih učesnika u saobraćaju koji prolaze auto-putevima.
„Moram da podsetim da godišnje preko milion i 300.000 ljudi pogine u saobraćajnim nezgodama u celom svetu. Srbija je jedan od najznačajnijih koridora u Evropi, spaja istočnu i zapadnu Evopu i obratno. Svake godine beležimo značajan porast broja vozila, odnosno učesnika u saobraćaju na putevima„, istakao je Savić.
Napominje da su naši auto-putevi bezbedni, ali velika količina vozila stvara zastoje, nervozu kod učesnika u saobraćaju, oni ne poštuju brzinu, događaju se saobraćajne nezgode i ljudi ginu na auto-putevima.
„Kamere će snimati protok saobraćaja, softversko prateće rešenje koje se nalazi iza tih kamera davaće analitičke podatke, gde ćemo moći na određenim deonicama da prebrojimo kolika količina vozila prolazi i na VMS portalima obavestimo učesnike šta ih očekuje na nekoj od naplatnih stanica„, rekao je Savić.
Prema njegovim rečima, kamere ne mere trenutnu brzinu, ali vrše merenje prosečne brzine po određenim sekcijama između naplatnih stanica.
„To je korisno, zbog bezbednosti učesnika u saobraćaju da znaju i poštuju propisanu brzinu kretanja na auto-putevima, brže će stići tako. Svedoci smo da smo ove godine na putevima u Srbiji imali blizu 300 poginulih. Veliki je broj poginulih u avgustu na auto-putevima. Ljudi se ne odmaraju tokom vožnje„, kaže on.
Izabran je auto-put Beograd-Niš zbog frekvencije saobraćaja. Savić za RTS objašnjava da se snimci i podaci sa kamera skladište u data centru. Ukoliko kod MUP-a, Uprave saobraćajne policije nadalje bude postojalo interesovanje za korišćenje tih podataka za eventualno kažnjavanje učesnika u saobraćaju, ustupiće se podaci u skladu sa protokolom o saradnji.
Kako kaže, kamera je najpreciznija prilikom snimanja brzina do 250 kilomatara na čas.
Planirano je da kamere od 15. oktobra budu postavljene na auto-putu. „Biće probni period od oko tri meseca. Nisu samo to kamere, već i prateći softver i trebaće tri meseca da imamo podatke na jednom mestu„, zaključio je Savić.
Od sredine meseca na oprezniju vožnju duž auto-puta Beograd-Niš podsećaće i nove kamere koje će kontrolisati vozače na toj deonici.