• Banke korekcijama cena utiču na prelazak klijenata na digitalne usluge

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije (UBS) Vladimir Vasić kaže da su pojedine banke napravile korekcije cena kako bi klijente što više preusmerile da te usluge, umesto fizički, koriste digitalno. 
     
    „Ako uporedimo koliko nam je vremena i novca potrebno za odlazak u ekspozituru, oko 30 minuta da odemo do ekspoziture, neko vreme za plaćanje provedemo u ekspozituri, zatim povratak nazad, to, naravno, više košta nego digitalni način plaćanja“, navodi Vasić za K1.
     
    On dodaje i da fizičko plaćanje po nalogu košta 50 dinara, a preko mobilnih aplikacija klijenti u paketu plaćanje više naloga imaju za 100, 200, 300 ili 400 dinara, ili je digitalno ta cena po nalogu 10 dinara.
     
    „To je, očigledno ušteda, banke žele da olakšaju klijentima“, smatra Vasić.
     
    On je ukazao i da u Srbiji postoji 26 banaka i da nisu sve banke podigle cene svojih usluga, te je poručio da svako ko je nezadovoljan svojom bankom može da je promeni. Istakao je da kreditna aktivnost banaka tokom pandemije nije stala, te i da su banke nastavile da kreditiraju građane i privredu.
     
    S druge strane, predsednik Udruženja bankarskih klijenata „Efektiva“ Dejan Gavrilović za K1 kaže da takvo obrazloženje za povećanje cena pojedinih bankarskih usluga „ne pije vodu“, te dodaje da su i pojedine digitalne usluge poskupele.
     
    „Kada je počela promocija elektronskog bankarstva, argumenti banaka su bili upravo ti da se štedi vreme i novac, ali štede i bankari, jer time imaju manji broj zaposlenih“, priča Gavrilović.
     
    Za povećanje cena pojedinih usluga kaže da ne postoji logično objašnjenje koje može da opravda takav postupak banaka. On dodaje da zbog toga imaju dosta žalbi građana, posebno na drastičan rast cena u jednoj banci i uvođenje novih tarifa. Gavrilović takođe ističe i da se sada pojavila naknada za održavanje deviznog računa, koja nikada nije ni postojala, kao i naknada za izvršenje trajnog naloga. 

    Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije (UBS) Vladimir Vasić kaže da su pojedine banke napravile korekcije cena kako bi klijente što više preusmerile da te usluge, umesto fizički, koriste digitalno. 

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija