Banke u Srbiji naplaćuju građanima naknadu za neosnovanu reklamaciju i na ovaj način krše zakon.
Uvidom u cenovnike koje banke objavljuju na svojim sajtovima, može se videti da to čini najmanje deset banaka koje posluju na srpskom tržištu. I pored upozorenja Narodne banke Srbije da bi naknade trebalo da prilagode stvarnim troškovima, one uvode ovu taksu koja je suprotna i zakonu i logici.
Pritom, naplaćuju je od najmanje 500 do 1.000 dinara, a neke idu još i dalje pa na već postojeću taksu dodaju i iznos takozvanih stvarnih troškova. Jedna banka ovu uslugu tarifira kao 20 odsto reklamiranog iznosa.
Prema mišljenju Nacionalne organizacije potrošača Srbije, NBS bi morala hitnod a reaguje jer je reč o kršenju i Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga.
„Prema propisima, svaki potrošač koji smatra da je usluga koju je dobio od banke nesaobrazna ima pravo da uloži reklamaciju, a banka je dužna da mu u predviđenom roku dostavi odgovor i obrazloženje. Dakle, nečije pravo na žalbu ne može da se naplaćuje, pa ni u slučaju da je neosnovano. To je protivzakonito, a NBS bi trebalo da sankcioniše ovakvo ponašanje„, kaže za „Politiku“ pravni savetnik NOPS-a Mladen Alfirović.
On dodaje da je interesantno da se NBS oglašava u nekim slučajevima, poput opravdanosti plaćanja računa u ime drugih lica, a kada je reč o osnovnim pravima svakog korisnika ćute.
Autor: Politika
Banke u Srbiji naplaćuju građanima naknadu za neosnovanu reklamaciju i na ovaj način krše zakon.