• „Beneton“ seli deo proizvodnje iz Azije u Srbiju i Hrvatsku

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Međunarodni modni brendovi planiraju promenu načina poslovanja tokom pandemije i napuštanje globalnih lanaca dobavljača i jeftinih proizvodnih centara u Aziji, možda na duže vreme, a njihova nova proizvodna lokacija je Mediteran.

    Italijanska kompanija „Beneton“ već radi na proširenju proizvodnje u Srbiji, Hrvatskoj, Turskoj, Tunisu i Egiptu i planira da prepolovi svoje kapacitete u Aziji do kraja sledeće godine, izjavio je glavni izvršni direktor kompanije Masimo Renon za Rojters.

    „Strateška je odluka da se poveća kontrola nad proizvodnim procesom, a takođe i nad transportnim troškovima“, rekao je on, dodajući da je grupa već ove godine preselila više od 10 odsto proizvodnje iz zemalja poput Bangladeša, Vijetnama, Kine i Indije.

    Prema njegovim rečima, na ovu odluku utiču i problemi s troškovima transporta, budući da, kako objašnjava, „brodski prevoz robe, koji je ranije koštao 1.200–1.500 dolara, danas može da košta 10.000–15.000 dolara, pri čemu je datum isporuke neizvestan“.

    Desetostruki skok troškova morskog transporta uzrokovan je manjkom raspoloživih brodova, jer su mnogi usidreni tokom pandemije, kao i rastućom potražnjom klijenata, dodao je Renon, čija kompanija veći deo prihoda ostvaruje u Evropi, ali je proizvodnju početkom ovog veka prebacila u zemlje s jeftinijom radnom snagom.

    Mada su troškovi proizvodnje u Vijetnamu i Bangladešu i dalje za 20 posto niži nego u mediteranskim zemljama, tu prednost briše nedostatak brodova i duži rokovi isporuke.

    „Zbog manjka brodova, prosečno vreme isporuka iz Azije produžilo se sa prethodnih četiri do pet meseci na današnjih sedam do osam meseci“, kaže Renon i poređenja radi navodi da proizvodnja u Egiptu može da skrati rok isporuke do magacina i prodavnica u Evropi na dva do dva i po meseca.

    Kada je reč o vunenoj odeći koju „Beneton“ proizvodi u Srbiji i Hrvatskoj, rok isporuke traje samo četiri do pet nedelja. Kompanija zato planira da poveća proizvodnju u tim dvema zemljama, kao i u Tunisu, i da proširi saradnju s dobavljačima u Egiptu i Turskoj, navodi britanska agencija.

     

    Međunarodni modni brendovi planiraju promenu načina poslovanja tokom pandemije i napuštanje globalnih lanaca dobavljača i jeftinih proizvodnih centara u Aziji, možda na duže vreme, a njihova nova proizvodna lokacija je Mediteran.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Lovačke patrone u rancu učenika

    U rancu učenika sedmog razreda osnovne škole u Zemunu pronađene su lovačke patrone. On je i ranije prijavljivan zbog lošeg ponašanja. […]