Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine (UZPV) objavilo je danas spisak od 97 trgovaca „za koje postoji pretpostavka da ne posluju u skladu sa Zakonom o elektronskoj trgovini“, a koji trguju putem profila na društvenoj mrežqi Instagram, među kojima ima najviše onih koji prodaju obuću, odeću, suplemente i dodatake ishrani, kao i parfeme.
U saopštenju povodom objavljivanja „crne liste trgovaca na Instagramu“, UZPV ističe da je osnovni kriterijum da se neki trgovac nađe na listi nepostojanje podataka o poslovnom imenu, adresi sedišta, poreskom (PIB) i matičnom (MB) broju na tim profilima, „a uzimajući u obzir činjenicu da se putem istih uredno primaju porudžbine potrošača i očigledno obavlja prodaja robe“.
Predsednik UZPV i Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović istakao je da svakodnevno raste broj potrošača koji se javljaju tim organizacijama povodom kupovinom putem društvenih mreža od neregistrovanih prodavaca.
„Nažalost, u ovakvoj situaciji, odredbe Zakona o zaštiti potrošača nisu primenjive i potrošačke organizacije nisu u mogućnosti da postupaju, niti da pruže adekvatne pravne savete, izuzev da potrošače upute na samostalni sudski postupak“, rekao je Papović.
Naglasio je i da danas objavljena lista nije konačna, ne predstavlja reprezentativni uzorak po pitanju broja trgovaca „na crno“, niti predstavlja listu trgovaca na koje potrošači najčešće izjavljuju prigovore.
Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine (UZPV) objavilo je danas spisak od 97 trgovaca „za koje postoji pretpostavka da ne posluju u skladu sa Zakonom o elektronskoj trgovini“, a koji trguju putem profila na društvenoj mrežqi Instagram, među kojima ima najviše onih koji prodaju obuću, odeću, suplemente i dodatake ishrani, kao i parfeme.