Nakon što je Arena sport koja je u vlasništvu Telekoma Srbije platila 100 miliona evra po sezoni za prenos utakmica Premijer lige, borba sportskih kanala postala je neravnopravna.
Državna firma Telekom Srbija od 2019. godine otkupila je prava na najbolja svetska sportska takmičenja preko svoje filijale Arena Sport, regionalnog televizijskog emitera koji je dostupan u svih šest zemalja bivše Jugoslavije, piše Dojče vele.
Telekom Srbija je nedavno platio 100 miliona evra po sezoni za utakmice Premijer lige u sledećih šest godina, što je otprilike osam puta više nego što je prethodno platio glavni konkurent, regionalna mreža United Grupa, za emitovanje mečeva iz Engleske na Sport klubu.
„Predsednik Srbije Aleksandar Vučić koristi niz različitih, naizgled bezazlenih sredstava za postizanje svojih političkih ciljeva u bivšoj Jugoslaviji“, piše srpski novinar Darko Čačić za Euractiv.
Kompanija je takođe izdašno platila za prenose UEFA Lige šampiona i Lige Evrope, ali i utakmica španske, italijanske i francuske prve lige, kao i za NBA.
Ekonomski neisplativi potezi, ali rušenje političke „konkurencije“
Profesor sa Fakulteta društvenih nauka Univerziteta u Ljubljani Marko Milosavljević kaže da takva investicija nije ekonomski isplativa na tako malom, relativno siromašnom tržištu, piše Euractiv, koji dalje citira Milosavljevića koji kaže da kada se uzmu svi aspekti u obzir, iza posla koji je Telekom Srbija sklopio ne postoji ekonomski razlog.
Umesto toga, on to vidi kao pokušaj nanošenja štete privatnoj United Grupi, čiji kablovski operater SBB emituje programe TV stanica koje kritički pristupaju radu vlade, kao što su N1, Nova S i Newsmax Adria, piše Euractiv.
Autor i ekonomski novinar Mijat Lakićević takođe to vidi prvenstveno kao pokušaj izbacivanja nezavisnih medija sa tržišta.
„Namera je odvratiti korisnike od gledanja informativnih kanala SBB, N1 i Nove S. Vučić to radi već nekoliko godina, tako što je Telekom Srbija kupio nekoliko manjih kablovskih provajdera i TV stanica i za njih plaća znatno veće cene od uobičajenih tržišnih“, smatra Lakićević.
On kaže da Vlada Srbije voli da troši državna sredstva na gušenje konkurencije ili slabljenje vodećih nezavisnih TV mreža.
„Telekom Srbija se ne koristi za gušenje konkurencije u sektoru zabave, ne radi se o fudbalu ili TV serijama. Cilj je navesti građane da gledaju što manje nezavisnih informativnih kanala i finansijski oslabiti te TV kanale i sprečiti ih u distribuciji i ulaganju u nove programe i emisije“, rekao je Lakićević.
U nedavno objavljenom izvještaju Balkanske inicijative za slobodne medije je navedeno da se Telekom Srbija koristi za manipulisanje komercijalnim tržištem, jačanje državne kontrole nad privatnim medijima i sticanje uticaja.
Nakon što je Arena sport koja je u vlasništvu Telekoma Srbije platila 100 miliona evra po sezoni za prenos utakmica Premijer lige, borba sportskih kanala postala je neravnopravna.