Pretplatnici fiksne telefonije u Srbiji su u četvrtom lanjskom kvartalu, putem fiksnog telefona dnevno u proseku pričali po tri i po minuta, skoro duplo manje od korisnika mobilne telefonije koji su dnevno u proseku razgovarali po sedam i po minuta.
U izveštaju Regulatorne agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), navodi se da je broj pretplatnika fiksne telefonije u četvrtom kvartalu 2020. bio manji u odnosu na prethodni kvartal i iznosio je oko 2,4 miliona.
Struktura pretplatnika se nije mnogo promenila, tako da su ubedljivu većinu i dalje činili privatni pretplatnici, kojih je bilo 88 odsto od ukupnog broja.
Fiksnim telefonom se najviše pričalo sa ljudima u našoj zemlji i sa njih su najčešće pozivani fiksni brojevi.
Kada je reč o mobilnom telefonskom saobraćajaju, u četvrtom lanjskom tromesečju je oko 8,26 miliona korisnika ostvarilo blizu 5,6 milijardi minuta razgovora i poslalo oko 1,3 milijarde SMS poruka.
Korisnik mobilnog telefona u proseku je dnevno razgovarao 7,5 minuta i slao 1,8 SMS poruka.
Zanimljivo je da je na tržištu usluga mobilne mreže u četvrtom kvartalu zabeležen blagi pad broja aktivnih korisnika.
Tome je zapravo doprineo pad broja pripejd korisnika, dok je broj postpejd korisnika povećan.
Ostvareni govorni saobraćaj je porastao u odnosu na prethodni kvartal, dok je SMS saobraćaj ostao na istom nivou.
Sa mobilnih telefona su najčešće pozivani brojevi u istoj mreži, dok su u romingu mnogo više zvali ljudi iz inostranstva nego domaći korisnici.
Tržišna učešća operatora, merena brojem korisnika se nisu bitnije promenila u odnosu na treće lanjsko tromesečje, pa je Telekom imao 43,5 odsto korisnika, Telenor 31,6, VIP 24,3 a Globaltel 0,6 procenata.
Porasla je i količina prenetih podataka preko mobilne mreže. Ona je u četvrtom kvartalu iznosila 131,9 miliona GB , što znači da je svaki korisnik mobilnog širokopojasnog interneta dnevno u proseku trošio oko 225 MB, odnosno oko 6,84 GB mesečno.
Pretplatnici fiksne telefonije u Srbiji su u četvrtom lanjskom kvartalu, putem fiksnog telefona dnevno u proseku pričali po tri i po minuta, skoro duplo manje od korisnika mobilne telefonije koji su dnevno u proseku razgovarali po sedam i po minuta.