• Fitnes industrija u najboljoj formi, i srpske firme prate svetske trendove

    U Srbiji i svetu, fitnes industrija obara rekorde po vrednosti. Treniranje sve više postaje način života, a ne samo sezonski trend. Industrija koja se nekad isključivo oslanjala na tegove i trake za trčanje, danas zarađuje milione na digitalnim trenerima i aplikacijama.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Fitnes industrija u najboljoj formi, i srpske firme prate svetske trendove
    Foto: Pixabay

    Trener u džepu, sat na ruci, znoj na storiju. Fitnes industrija je u najboljoj formi od kada postoji, pokazuju podaci. Procenjena vrednost premašiće 262 milijarde dolara ove godine, uz očekivan stabilan rast do 2030. Svetske trendove prati i Srbija.

    Nedavno je formirana Sekcija za fitnes pri Privrednoj komori Srbije. Prvi korak je proceniti tačnu vrednost industrije u zemlji, navodi RTS.

    „Ideja je da se kroz zajednički dijalog iskomuniciraju izazovi sa kojima se suočava sekcija. Da zajedno kroz inicijative izađemo pred Vladu i resorna ministarstva. Takođe, da uspostavimo internacionalizaciju sektora, da naše proizvođače opreme, odeće, obuće, proizvođače softvera, pošto su i IT kompanije uključene, izađu na inostrana tržišta i da prodaju svoje usluge“, objašnjava Mladen Đorić iz Privredne komore Srbije.

    Vladimir Miletić sa Fakulteta za sport i fizičko vaspitanje ukazuje da je velnes kovanica između blagostanja i fizičke pripreme.

    „Mi koristimo te termine od skoro i ja moram da kažem, kao predstavnik jedne institucije koja će uskoro napuniti 90 godina poslovanja, to je telesno vežbanje. Da li ćemo se igrati sa terminologijom, ali mi se time bavimo dugo. Fitnes je fizička sprema, vežbanje, velnes je malo šira slika te industrije koja obuhvata mnogo širi koncept usluga“, ukazuje Vladimir Miletić sa Fakulteta za sport i fizičko vaspitanje.

    Aplikacije umesto mesečnih članarina

    U svetu koji broji kalorije preko aplikacije, a korake pametnim satom, trening sve više postaje deo algoritma.

    Mladi sve češće biraju aplikacije umesto mesečnih članarina. Regionalnu popularnost stekao je i srpski startap sa svojom aplikacijom za vežbanje. Svakodnevno je koristi oko 40.000 vežbača i 3.000 trenera.

    „Problem generalno na celom svetu je pristupačnost trenera. Oni za rad ‘jedan na jedan’ naplaćuju puno i većina ljudi nema novca da priušti to. Mi smo tu kao platforma da budemo rešenje za sve da dođu do stručne pomoći. Mogu da instaliraju aplikaciju da pronađu trenera za sebe, da sarađuju na različite načine, da li onlajn, uživo ili kombinovano, kako god njima odgovara“, navodi Milan Sundać iz startapa „My Fit World“.

    Pored volje i znoja, fitnes je odavno postao i biznis. Iako donosi milijarde, najvredniji rezultat ne meri se u novcu, već u otkucajima zdravog srca.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija