Građani Srbije su u trećem tromesečju prošle godine mobilnim telefonom razgovarali oko 5,2 milijarde minuta, dnevno u proseku po 6,9 minuta, pokazuje izveštaj o tržištu elektronskih komunikacija Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL).
Mnogo manje se komuniciralo putem fiksnih telefona, jer podaci pokazuju da smo u fiksnoj mreži razgovarali 680 miliona minuta ili 3,1 minut dnevno.
Doduše veći je i to znatno i broj korisnika mobilne nego fiksne telefonije, pa je drugih bilo 2,4 miliona, dok je broj korisnika mobilnih telefona premašivao i broj stanovnika Srbije i iznosio 8,27 miliona.
Putem fiksnog telefona se ubedljivo najviše pričalo sa ljudima u našoj zemlji pa je nacionalni saobraćaj činio 94 odsto fiksnog saobraćaja.
Dok su sa fiksnih telefona najčešće pozivani brojevi u fiksnoj mreži u zemlji, u međunarodnom saobraćaju su preovlađivali dolazni pozivi.
Izveštaj Ratela pokazuje da se struktura pretplatnika fiksne telefonije nije promenila u odnosu na prethodne kvartale, tako da su i u trećem lanjskom tromesečju, skoro četiri petine, preciznije 88 odsto pretplatnika činili privatni korisnici.
Promenilo se, odnosno poraslo prenošenje brojeva u odnosu na prethodne kvartale pa je u posmatranom trećem, preneto više od 10.000 brojeva, skoro 3,5 hiljada mesečno.
Najviše pretplatnika imao je Telekom, 76,5 odsto od ukupnog broja, dok je SBB imao 19,8 procenata.
Kada je reč o mobilnoj telefoniji, broj korisnika je u trećem lanjskom kvartalu porastao za dva odsto u odnosu na prethodni.
Ostvareni govorni saobraćaj u mobilnoj mreži je opao u odnosu na drugo tromesečje ali je porastao broj poslatih SMS poruka koji je iznosio 1,34 milijarde.
Građani su sa mobilnih telefona najčešće pozivali brojeve u svojoj mobilnoj mreži, 54 odsto, dok su u romingu češće zvali korisnici iz inostranstva.
Najviše korisnika mobilne telefonije imao je Telekom, 43,7 odsto, drugi je Telenor 31, 4 odsto, a VIP 24,3 procenta.
Građani Srbije su u trećem tromesečju prošle godine mobilnim telefonom razgovarali oko 5,2 milijarde minuta, dnevno u proseku po 6,9 minuta, pokazuje izveštaj o tržištu elektronskih komunikacija Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL).