• Građani se masovno žale na uvećane račune za struju od kada su im zamenjena brojila

    Koliko su pojedinim građanima uvećani računi, i na koji način mogu da pokušaju da vrate deo novca za koji smatraju da im je neopravdano uzet.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Građani se masovno žale na uvećane račune za struju od kada su im zamenjena brojila
    Foto: Pixabay

    Građani iz raznih krajeva Srbije se žale da su nakon zamene brojila u obavezi da plate znatno veće iznose nego što je to bio slučaj do sada.

    Elektrodistribucija Srbije: Uređaji ne mogu biti uzrok uvećanih računa za struju

    U odgovoru za Euronews Srbia, Elektrodistibucija Srbije tvrdi da novi uređaji ne mogu biti uzrok uvećanih računa za struju.

    „Pametna brojila koja se ugrađuju korisnicima u Srbiji su uređaji najmodernije generacije sa opcijom daljinskog očitavanja potrošnje čime se eliminišu eventualne greške u očitavanju, te ne mogu biti uzrok uvećanih računa. Svi uređaji su overeni u akreditovanim laboratorijama i garantovana je preciznost merenja potrošnje električne energije. Dodatno, kod pametnih brojila i daljinskog očitavanja nema uticaja na tačnost merenja ili na stanje brojača energije ni lokalno, ni daljinski, jer se svaka promena vidi i beleži. Korisnici koji sumnjaju u ispravnost računa mogu da upute reklamaciju snabdevaču“, poručili su iz EDB.

    Šta građani mogu da urade?

    U Udruženju potrošača „Efektiva“ tvrde da je ovo potrošački problem broj jedan, imajući u vidu broj žalbi koje im već mesecima stižu svakodnevno.

    „Moj prvi savet potrošačima je: ne idite da stajete u red, nego pišite pisane reklamacije i uvek ih naslovljujte sa reklamacija, nećete stajati u redu, nećete slušati prodavačke priče, imaćete trag da ste podneli reklamaciju. Da ne biste o tome razmišljali ili preporučenom poštom slanje reklamacije potkovano dokazima ili mejl“, objasnio je za našu televiziju Jovan Ristić iz ovog udruženja.

    U međuvremenu, našoj redakciji stigao je odgovor Elektroprivredi Srbije u kom se navodi da za sve prigovore, EPS upućuje zahtev „Elektrodistribuciji Srbije“ i po dobijenom izveštaju , radi se korekcija računa.

    „Na iznos računa utiču visina potrošnje u periodima više, odnosno niže tarife, broj dana obračuna, ispravnost očitavanja (pogrešno očitano/prečitano stanje), ispravnosti mernog uređaja… Svim kupcima, kod kojih se naknadnom kontrolom utvrdi potreba za korekcijom računa, šalje se korigovan račun“, piše u saopštenju EPS-a.

    Pitanja u vezi sa pritužbama građana, uvećanjima računa i obeštećenjima, uputili smo i Elektrodistribuciji Srbije, ali odgovor do ovog trenutka nismo dobili.

    Rajaković: Postoje tri mogućnosti gde može da bude greška

    Predsednik Udruženja energetičara Nikola Rajaković kaže za Euronews da svaki kupac ima svoje prosečne potrošnje u prethodnom periodu i zna koliko je plaćao.

    Kako kaže, ako nema novih uređaja u domaćinstvu nema razloga da se potrošnja menja, a pogotovo ne dramatično.

    Dodaje i da ako je u pitanju greška, trebalo bi da što pre bude otklonjena.

    „Ta nova brojila možda nisu dovoljno ili na pravi način instalirana, da li dovoljno proverena i možda ima grešaka. Možda je uzrok tim visokim računima pogrešno očitavanje tih brojila, odnosno informacije koje ta brojila daju možda nisu dovoljno pouzdane“, ističe naš sagovornik.

    Navodi i da postoje tri mogućnosti gde može da bude greška.

    „Jedna je greška samog uređaja. Mi to zovemo hardverska greška, uređaj kao takav. Druga greška je ljudski faktor, u smislu da je nešto u kucanju, prekucavanju ili načinu kako je nešto rešavano napravljena neka gruba greška, a treća mogućnost greške da je u softveru neki bag, nekakva unutrašnja greška softvera, softvera koji vrši obračun za sve nas finalne kupce i da je u njemu nekakav problem. negde, u jednom od ta tri segmenta je greška. Mora se identifikovati gde je i mora se brzo rešavati, jer to nije stanje koje je održivo“, zaključuje Nikola Rajaković u razgovoru za Euronews.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp

    Tagovi:

  • Komentari 44

    1. Meni su 21.08.2024 zamenili digitalno za staro brojilo, kontrolisao na 10 dana i radi korektno kao i staro mada mi na zadnjem računu nije prikazano njegovo stanje, tj 10 dana nije obračunato?

    2. Imam dokaze u čemu je greška a odnosi se na memo digitakni sat za obračun elekrične energije i u oračunu ražunu kradu ljudima struju i pare.

    3. Da ta stara Iskrina brojila indukcijona nisu vise u klasi tacnosti i imaju tendeciju da usporavaju i ne mere tacnu potrosnju. Postavkom pametnih brojila kod nekih kupaca ele.energije pojavljuju se povecana potrosnja zbog neispravnosti prvog brojila. Kupci imaju pravo na ekspertizu novog brojila…

    4. Do greske dolazi zbog ljudskog faktora . Osoba koja ocitava potrosnju el. energije pogresno upisuje ocitano stanje. Neznam da li to namerno radi ali jedan mesec ocita manju potrosnju da bi sledeceg meseca ocitao realno stanje. Ali sada je racun znatno uvecan za ono umanjenje od proslog meseca pa mnogi tako ulaze u sledece zonu koja je naravno skuplja. Sada se na taj iznos placaju sve one takse tako da se svaki put ukrade pozamasna svota novca . Mnoga domacinstva nevode licnu evidenciju utrosene el. energije pa se iznenada tolikoj razlici u potrosnji od meseca do meseca. Ako vec postoji daljinsko ocitavanje onda srazlogom sumnjam da na ovaj nacin EPS uz saglasnost drzave bukvalno pljacka gradjane

    5. Odkako je zamenjeno brojilo duplo vise mi dolazi racun za struju sa 3500 u letnjem periodu na 7500. Takodje i svima u zgradi koga god sam pitala

    6. Sigurno je negde kvar u digitalnom satu.
      To su lopurde u EPS-U, sigurno su sa proizvodjačem tih digitalnih satova napravili dogovor da nameste da digitalni sat nemeri tačno kilovate već da meri više nego što su potrošači potrošili.

    7. Komšiji u selu gde mi je vikendica potrosnja sa 200 otisla na blizu 500 kwh . Iskljucimo sve potrošače u kuci
      Na ringlu od 1500 W stavimo lonac vode na 20 minuta stanje na brojilu se promeni za 0.5 kwh. Dokazem mu da je brojilo ok.
      U kuci ima frižider i horizontalni veliki zamtzivač. Otvorom frizider u gornjem delu led a tek u zamrzivacu i do 5 cm.
      Otopumo oba i nakon mesec dana pracenja se uverimo potrosnja na cca 200 kwh.
      Zamrzivač pun leda je non stop radio dobro da mu nije se pokvario.

    8. Nataša Trišić je pričala o tome javno , zato je progone. Dobio sam račun za mesec jul kao da sam bio tu čitav mesec a pola meseca sam bio u selu. Žalio sam se pa ćemo videti. EPS lopovi

    9. Ja živim u Švedskoj, kuća je zaključana, nema potrošnje, kad su stavili nove strujomere na oba je prikazana potrošnja od 18kwh , pisao sam direktoru Niškog epsa nije nikada hteo da mi odgovori, imam još tri situacije na istim brojilima koje nisam reklamirao jer nemam kome… Svi ćute i prave se ludi…

    10. Ja sam dobio duplo uvecan racun vec dva meseca al sta da se radi moras platiti jer te niko ne …. ni pet posto je bih samo voleo da znam ko bazdari te satove jel ko i ovima u vodovodu sto kradu onj sami sto ne bi smelo

    11. Sve sto ima softver moze da radi po zelji programera ili onoga ko to od programera trazi i plati. Ovo je zgodan nacin za poskupljenje struje a da to ne izgleda tako a drzava i vlast mogu samo da uzimaju kredite ili da uzimaju od gradjana. Zato smo skoro u svemu najskuplji u okruzenju ali i sire. Privatna firma u sluzbi sekte na vlasti radi zamenu broila a ne ed sto bi bilo normalno.

    12. Od kako mi je promenjeno brojilo i meni stizu veci racuni a cak nisam ni kod kuce,u Sopotu nemam kome da se zalim jer su svi nepismeni,tako da sacekacu jos par meseci pa cu videti da li sam ja pogresila ili ipak brojilo je problem,u centru Malog Pozarevca, Katarina Ilic

    13. Od nove godine ni jedno očitavanje i račun, nije bilo ispravno. Na svaki račun dobio sam korekciju ali na čitača to ne utiče, on je iz privatne firme. Daljinska brojila ne očitavaju na daljinu, već ih obilazi ljudski faktor pa su greške nenormalne. Kada dobijete korigovan račun , ukinut Vam je popust od 5 % iako je prvi račun plaćen u roku.
      PLJAČKA NA NIVOU !!!
      SRAMOTA

    14. Problem uvecanog racuna za struju imamo vec dve godine. Menjali su ispravna stara brojila da bi sa novim postao problem. Najveci problem uvecanih racuna je sto nizu tarifu najcesce ne ukljucuju.

    15. Do se ustanovi greska uzese nam pare, da je greska do nas potrosaca brzo bi bilo sankcionisano a ovako oni ne grese nikad tako da od zalbe nema nista.

    16. Ja zivim uglavnom sama,suprug je non stop na putu,jako retko kuvam,veš perem jednom nedeljno,tv uglavnom najvise radi ,ili gledam ili slusam muziku…proslog leta smo dobijali oko 3000-3500din racune za struju i uglavnom do zime bude tako.Imamo TA i zimi bi shodno tome racuni bili oko 7000-8000din …Nije mi jasno samo i da uzmem u obzir i poskupljenje ,kako ovog leta dobijamo račune 7400,7500din na osnovu čega duplo veći računi ovog leta? U 5 mesecu su nam brojilo prebacivali na daljinsko.Ocekivala sam 45000-5000din zbog poskupljenja,ali 75000 je bas mnogo za domaćinstvo u kojem ja sama zivim uglavnom
      Zar na zimu da očekujem 15000 zbog TA?

    17. Imam dokaze u čemu je greška a odnosi se na memo digitakni sat za obračun elekrične energije i u oračunu računu kradu ljudima struju i pare.

    18. Elektronska brojila, pogotovu starija su podložna greškama, ne namernim, pa i namernim, mada kod najnovijih, malo verovatno!
      U svakom slučaju se probnim opterećenjem mogu proveriti, do duše grubo, u kućnim uslovima!

    19. Nama su promenili brojilo, ali ništa od daljinskog očitavanja i dalje dolaze na lice mesta da očitavaju, kažu postoji neki problem u softveru, tako da se bojim računa kada počne daljinsko očitavanje.

    20. Sistem napravljen za uzimanje love na čisto. Akreditovana laboratorija. Haha. Papir trpi sve.

    21. Nama su postavili brojilo sa 4 cifre i peta decimalna .Citac nije dolazio godinu dana.Oni nam slali racune napamet .sad stigao racun 170000 i potrosnja pise 13330.Zar nije trebalo bazdariti brojilo kad je bilo9999 ako je uopste i potroseno toliko .Radi se o seoskom domacinstvu gde je prosecna potrosnja oko 200kw h mesecno

    22. Kaze „nemoj te ici na saltere vec primedbe sali te mejlom“
      Oni kradu a mi da se dopisujemo!??
      Drugo.. Na sta radu taj pametni sat? Na struju koju JA PLACAM! Bez obzira koliko on trosi necu ja to da finansiram!

    23. Vrše zamenu starih brojila I postavljaju nove,zamenu vrše sami bez prisustva vlasnika objekata,upisuju stanje potrošnje sa staroga brojila,staro brojilo odnose neznam gdje i ne sačinjavaju zapisnik o zameni,namerno upisuju veću potrošnju da bi nadmetali troškove novog brojila I zamenu istoga .pitam se gdje je staro brojilo i gdje je naš uvid da su tačno upisali potrošnju pre zamene.

    24. Ја не могу да се жалим јер никакав рачун нисам добила, јуни, јули и август плаћамо паушал. Првог септембра очитала бројило, јавила потрошњу за август али рачуна ипак нема. Изгледа да мене нема у систему.
      Земљо Србијо у 21.веку
      За две године летеће аутомобили, а ми ни Ел.бројило не можемо да очитамо.

    25. Meni su na dva objekta upisali potrošnju po 8000 din,a godisnja prosnja u proseku po grafikonu je oko 0,samo valjda pri zameni brojila dopisu za taj mesec veću potosnju ,tako da na grafikonu računa za taj mesec stoji ogromna kula,gdje je logika,pa kod njih zamenu vrše bez našeg uvida kao vlasnika,po kom zakonu imaju pravo da tako rade.

    26. Cast postenim potrosacima Ali sta cemo sa ljudima Koji KRADU struju,softver ne prepoznaje mahinacije.

    27. Ja ceo juli bio na vikendici van Novog Sada sve bilo iskljuceno a ja dobio racun 2.800 din. Napisao im dy cu ih tužiti. Oni odgovorili nemojte tužiti nego da idem na vansudsko rešavanje. Dali mi i broj kome da se javim. Znaju da bi ih sigurno dobio na sudu. Imam debele dokaze.

    28. Kralo se na veliko sa starim brojilima,,,neke zgrade imaju jeftinu struju od 15h,,,a sa novim brojilima to ne može.

    29. Digitalna brohila niko ne čita, ne „prekucava“, ljudski faktor isključen. Sve ide digitalno. Svi koji se žale na uvećane račune, odnosno, na više kilovata, nisu imali ispravna stara brojila koja su „brojala“ manje, jer su mehanička i svaka povećana tolerancija uležajenja osovine rotora (diska), vrši veće trenje i smanjuje broj obrtaja za potrošeni kw, a samim tim i ukupan broj kilovata. Naravno da nisam na strani EPS-a, ali jesam da treba platiti ono što se potroši. Druga je stvar da su na računima dodate nepojmljive stavke i izmišljeni razlozi, ali digitalno merenje je tačno merenje.

    30. Ima jedna tu zamka,ta digitalna brojila Kako oni kazu najsavremenija,zasto .na tom displeju nema 220v I 50 Hz da pise,tu je kradja,jer u mrezi nikada nema napon tu vrednost uvek je manje preko onih dozvoljenih cini mi se 10%,nisam siguran.E sad ovako kod mene neka ne dolaze ako to njihovo cudo nije brojilo korektor,a verovatno jeste samo su to oni izbacili.Sta to u stvari znaci…to znaci da kada je kvalitet napona ispod optimalnog brojilo za toliko procenata sporije vrti,jer uredjaji za toliko procenata trose vecu kolicinu struje,e zato sluze pametna brojila da ne bi potrosac bio ostecen kao I uredjaji Koji rade sa manjim naponom.To kod nas nije moguce jer Nas EPS vode bitange kao I drzavu,Ali verujte kod mene ce da polome zube,I Ovo sto pisem nije Bez osnova sve ima u udzbenicima elektrotehnike za srednju skolu.Od nekoga mora da pocne ne mogu vise da ih trpim,kao ove iz vodovoda u Pancevu to je prica za sebe

    31. Ja sam u centru Beograda i često zapišem stanje struje na satu i slaže se uvek sa njihovim očitavanjem.Ali posao mi je putujući i nekad me nem akući po 10-20 dana.Ostane uključen samo frižider najnovije generacije.Po starom satu je bila skoro 0 potrošnja a po novom i 2 KW na dan.Veći problem mi je što je račin da li potrošio 200 ili 50 KW uvek isti 1800-2200 dinara.RTS i ostale takse a nemam TV 23 ogidine od kada imam internet.To je pre reket.

    32. Даљински читана бројила како им само име каже, заправо не функционишу као таква. Та бројила и даље морају да се очитавају изласком човека на терен и уписивањем стања.
      Зато су из ЕДСа накнадно излазили радници ЕДСа да литају, иако су за лирање ангажована трећа лица. С друге стране, посебно је упитно,ко стоји иза печата баждарења, и да ли постоји?
      Потребно је захтевати документацију о баждарењу бројила и исправности очитаног стања.

    33. realno daljinski strujomer moze i da se daljinski koriguje..ko trdi suprotno laze…usaglasavanje sa sistemom je apsolutno moguce.postoje hibridi sa mehanickim satom ali i digitalnim modulom gde potrosac na satu moze videti potrosnju bez lazi i prevare

    34. Ja sam samo sa inverter klimom GREE sa energetskim razredom A+++ koja je ukljucivana I uistinu radila,u kucigrejala je 40m2) gde se ,gotovo sve iskljucilo dobio racun za potrosnju od preko 1600kw,sve sam prebacio na LED,cak Sam pre dve godine radio kompletnu instalaciju….ne vredi,racuni se jesu smanjili ali naspram potrosnji ni priblizno.A od trenutka prebacivanja sa starog na novo brojilo kada mi je uzet I uklopni sat koji je kao sto svi znamo svako morao da kupi,sve ali bukvalno duplo.Poskupljenje razumem,potrosnju ne….

    35. ,, Чини ми се шећеру, ситна грешка у компјутеру“
      Бијело дугме

    36. Lazu kako zinu rekao bi nas narod. Tetka zivi sama, svi uredjaji i potrosnja isti, od kad su zamenili na digitalni racun joj veci oko 2000 din. Pisala sam vise mailova za reklamaciju, otkacili me za medalju. Opasno muljaju sa tim brojilima, kradu definitivno. Lopovi na vlasti-lopovska drzava.

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    U kojim delovima Srbije se najviše gradi

    U Srbiji su u septembru izdate 2.872 građevinske dozvole, što je od 7,7 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine, objavio je danas Republički zavod za […]