• I dalje najprodavaniji polovnjaci starosti i do 20 godina

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Uprkos tome što se približava 5. jul, datum od kada će na tehničkim pregledima biti proveravan kvalitet izduvnih gasova iz automobila kao uslov njihove registracije, na srpskom tržištu su i dalje najprodavanija polovna vozila starosti i do 20 godina, odnosno ona sa evro 3 i evro 4 motorima, saznaje Tanjug u kompaniji „Infostud“ koja je vlasnik sajta polovniautomobili.com.

    „U prva dva meseca 2021. godine najviše su se prodavali automobili proizvedeni između 2005. i 2007. godine, i oni čine oko 30 procenata ukupne prodaje polovnih automobila u Srbiji. Ovaj procenat je na nivou prošlogodišnjeg, odnosno tokom citave 2020. vozila ovih godišta su činila 31 odsto ukupne prodaje polovnih automobila“, navodi se u pisanom odgovoru.
     
    Napominje se da je reč najčešće o vozilima s motorima emisionog standarda evro 4, jer su oni zvanično počeli da se proizvode 2006. godine, mada su ih mnogi proizvođači ugrađivali i pre tog roka.
     
    „Slična je situacija i sa automobilima sa evro 3 motorima. Prodaja vozila proizvedenih od 2001. do 2004. godine koji u najvećem broju slučajeva imaju evro 3 motore u prva dva meseca ove godine manja je za svega dva odsto u odnosu na prošlogodišnji prosek“, navodi „Infostud“.
     
    Podseća se da su januar i februar meseci kada se polovni automobili i inače manje kupuju, pa se zato ne može sa sigurnošću reći da li je ovaj neznatni pad prometa posledica opreznosti kupaca zbog skorog stupanja na snagu obaveznog merenja izduvnih gasova, ili je jedan broj građana manje platežne moći odustao od kupovine vozila zbog krize izazvane korona virusom.
     
    „Infostud“ dodaje da početkom ove godine cene automobila sa evro 3 i evro 4 motorima nisu menjane, jer ni interesovanje kupaca za njih nije opalo.
     
    „Infostud“ skreće pažnju na to da će vlasnici polovnih vozila od jula biti u neravnopravnom položaju zbog pomenutog propisa.
     
    „Automobili koji su uvezeni posle 1. marta 2014. moraju da ispune strože ekološke standarde nego oni koji su prvi put registrovani u Srbiji pre 1. marta 2014. godine. To znači da za dva identična automobila, sa istim motorom i istog godišta važe različiti propisi po pitanju ispitivanja izduvnih gasova na tehničkom pregledu“, podseća se u odgovoru.
     
    Početak primene dela Zakona o bezbednosti saobraćaja koji se odnosi na izduvne gasove nije uticao na povećanje prodaje novijih vozila, navodi „Infostud“.
     
    „Udeo automobila starosti do pet godina u ukupnoj prodaji u prva dva meseca ove godine je na istom nivou kao i čitava 2020, a to je između 15 i 16 procenata“, navodi „Infostud“.
     
    Precizira se da su nabavne cene mlađih vozila nešto više, što utiče i na njihovu cenu u Srbiji.
     
    „Još od septembra prošle godine primetan je rast cena ‘polovnjaka’, pogotovo onih starosti do pet godina, na šta utiču dešavanja na evropskom tržištu. Prema podacima sajta AutoScout24, prosečna cena automobila u februaru 2021. godine bila je za oko 900 evra viša nego godinu dana ranije. Sve to utiče na naše tržište, tako da su pojedini automobili iz ovog segmenta kod nas skuplji za oko 1.000 evra“, precizira „Infostud“.
     

    Uprkos tome što se približava 5. jul, datum od kada će na tehničkim pregledima biti proveravan kvalitet izduvnih gasova iz automobila kao uslov njihove registracije, na srpskom tržištu su i dalje najprodavanija polovna vozila starosti i do 20 godina, odnosno ona sa evro 3 i evro 4 motorima, saznaje Tanjug u kompaniji „Infostud“ koja je vlasnik sajta polovniautomobili.com.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija