Za dve godine tržište internet trgovine doživelo je ekspanziju i taj trend iz pandemijskog perioda se zadržao. Najviše se u Srbiji onlajn prodaju tehnika, odeća i obuća, knjige i zabavni sadržaji, kaže za Infobiz Zorana Milidrag iz E-commerce asocijacije Srbije.
„Internet trgovina nije samo web shop, nije sve jednostavno i trgovci su toga postali svesni, tako da su definitivno krenuli da se edukuju. I kupci su shvatili da ne moramo više da pričamo o prevarama, nego o benefitima“, kaže Zorana Milidrag.
Najslabija karika u onlajn trgovini je logistika.
„Tu je prepoznata potreba edukacije tržišta, kako bi kupci znali šta sve mogu da zahtevaju od e-trgovaca i koja su njihova prava. Obuke su potrebne i za sve ostale učesnike u internet trgovini. Ukratko – za uspeh su potrebni edukacija, unapređenje samih procesa isporuke i stavljanje kupca u prvi plan“, ističe Milidrag.
Mali privrednici, koristeći onlajn platforme, mogu da dođu do novih tržišta, ali se istovremeno pokazalo i da je to – najproblematičniji segment.
„Jer, teško ih je uveriti da je onlajn trgovina prilika za brži rast“, ističe sagovornica Infobiza.
Budućnost u ovoj oblasti je, dodaje – personalizovani pristup, da se izađe u susret potrebama kupaca.
„Svako ko to bude uspeo, biće vrhunski u e-trgovini i svakako će promeniti tržište“, ocenila je predstavnica E-commerce asocijacije Srbije.
Za dve godine tržište internet trgovine doživelo je ekspanziju i taj trend iz pandemijskog perioda se zadržao. Najviše se u Srbiji onlajn prodaju tehnika, odeća i obuća, knjige i zabavni sadržaji, kaže za Infobiz Zorana Milidrag iz E-commerce asocijacije Srbije.