Broj motociklista će se tokom jeseni smanjiti u saobraćaju, ali mnogi će još voziti. U tom periodu, kaže statistika, rizik od nastanka opasne situacije povećava se dva puta. Suština se krije u rečenici „nisam te video“, kaže za RTS predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić.
Vladimir Jevtić ističe da je „faktor koji povećava nastanak opasne situacije“ hladnoća, koja utiče na dva načina.
„Prvo, hladno je samom vozaču, njegove rutinske reakcije nisu kao kada je napolju 35 stepeni, a druga stvar je kolovoz. Mi sada savetujemo da se biraju zimski pneumatici, odnosno pneumatici za niže temperature, jer je važno da je kontakt pneumatika i asfalta manji od polovine mobilnog telefona. Od toga zavisi vaša bezbednost“, ističe Jevtić.
Savetuje da gume na motociklu budu dobre kako bi zaustavni put bio kraći.
„Pri brzini od 60 kilometara na čas, za tri sekunde, koliko imate vremena za izbegavanje, prolazite skoro 50 metara. Važno je da se koristi visoko uočljiva oprema. To konkretno znači visoko uočljive kacige, prsluk“, poručuje predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.
Gužve, ne samo kod nas, postaju svakodnevica. Motociklom se brzina putovanja smanjuje za trećinu do dva puta i gotovo tri puta u odnosu na gradski prevoz.
„Sa motociklom nemate problem sa traženjem parking mesta. Ono što je tamna strana motocikla, to je da je od početka godine u Srbiji poginulo više od 40 vozača motocikla, mopeda i putnika i preko 1.000 je povređeno. Ako gledamo raniju statistiku postoje poboljšanja ali ne bih voleo da nam statistika bude opravdanje za ovolike brojke“, naglašava Jevtić.
Visokouočljiva oprema smanjuje rizik za nezgode
Ukoliko vozači skutera i motora nose visokouočljivu opremu, smanjuje se rizik učešća u nezgodi za skoro 40 posto, jer na taj način privlače pažnju ostalim vozačima.
Prema rečima Vladimira Jevtića, oko 80 odsto opasnih situacija u saobraćajnim nezgodama prave 20 odsto problema koji se stalno ponavljaju.
„To su brza provlačenja motociklista između kolone vozila, velika brzina kojom se kreću u gradu, u nekim slučajevima i 100 kilometara na čas. Kod vozača automobila najveći problem je što ne daju migavac, korišćenje mobilnog telefona za vreme vožnje“, kaže Jevtić.
Dodaje da je sigurnosna oprema veoma važna. Kaciga je obavezna po zakonu, dok ostali delovi nisu.
„Za sada ne postoji obaveza, ali mi stalno savetujemo pantalone za motocikliste, moto-obuću“, poručuje predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.
Inače, 15 puta je veća šansa da pogine vozač motocikla nego vozač automobila. Alarmantan je i podatak da na motociklima najčešće ginu mladi, prosečno sa 27 godina.
„Ljudi se zbog gužvi opredeljuju za motocikle, shvate ga olako i kada se desi opasna situacija nemaju reflekse, odnosno ne znaju šta da rade. Moj savet je – ulažite u znanje, zaštitnu opremu i kada sve uradite kako treba, rizik je minimalan da vam se nešto dogodi“, ističe Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.
Broj motociklista će se tokom jeseni smanjiti u saobraćaju, ali mnogi će još voziti. U tom periodu, kaže statistika, rizik od nastanka opasne situacije povećava se dva puta. Suština se krije u rečenici „nisam te video“, kaže za RTS predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić.