Radnici kragujevačkog „Fijata” očekivali su da će im premijerka Ana Brnabić pre izbora javno saopštiti lepu vest za njihovu fabriku, a pošto se to nije dogodilo sada se nadaju da će se to desiti do kraja meseca. Ta vest glasi da „Fijat” ostaje u Srbiji, što do sada nije ni dovođeno u pitanje i da će ovde od sledeće godine proizvoditi električni automobil. Spekuliše se da bi to mogla da bude električna verzija „pande”. Navodno, kako se nezvanično može čuti, „Fijat” je već potpisao ugovor sa nemačkim ZF, koji u Pančevu pravi motore za električne automobile, da bi kragujevačku fabriku snabdevao ovim delovima.
Saša Đorđević, predsednik sindikata „Fijata”, kazao je da se nada da to ide u tom pravcu, ali da jedino premijerka može da saopšti, jer raspolaže s najviše informacija.
– Čuli smo da je ugovor potpisan sa ZF-om, ali nismo dobili potvrdu. Logična bi bila takva saradnja. Čekamo da neko zvanično ovo kaže. Nadam se dobrim vestima i očekujem da već krajem aprila ili u maju dobijemo pravu informaciju o daljoj sudbini naše fabrike – naveo je Đorđević.
Iz kabineta premijerke „Politika” juče nije dobila odgovor o daljoj sudbini „Fijata” u Kragujevcu i mogućnosti pokretanja novog modela automobila.
Iz „Stelantisa”, kompanije nastale pre godinu dana spajanjem „Fijata” i „Pežoa”, najavili su da će u Evropi od 2026. prodavati samo električne automobile. Tako da radnici kragujevačkog pogona imaju razloga za optimizam, jer niko nije nikada rekao da „Fijat” odlazi iz naše zemlje.
Predstavnici „Stelantisa” su 1. marta predstavili dugoročni plan razvoja rekavši da planiraju da udvostruče prihode na 300 milijardi evra do 2030. Nijedna fabrika nije posebno spomenuta, pa ni „Fijat”, ali ono što važi za sve fabrike iz grupacije jeste – prelazak na proizvodnju električnih automobila.
Karlos Tavares, izvršni direktor „Stelantisa”, kazao je da očekuju da 100 odsto prodaje u Evropi i 50 odsto prodaje u SAD budu električna vozila do kraja ove decenije.
– Planiramo da imamo više od 75 električnih vozila na baterije i da do 2030. postignemo globalnu godišnju prodaju od pet miliona tih vozila – naveo je Tavares.
Nameravaju da za 50 odsto smanje emisiju ugljen-dioksida do 2030, a do 2038. dostignu nultu emisiju ovog gasa.
Radnici kragujevačkog „Fijata” očekivali su da će im premijerka Ana Brnabić pre izbora javno saopštiti lepu vest za njihovu fabriku, a pošto se to nije dogodilo sada se nadaju da će se to desiti do kraja meseca. Ta vest glasi da „Fijat” ostaje u Srbiji, što do sada nije ni dovođeno u pitanje i da će ovde od sledeće godine proizvoditi električni automobil. Spekuliše se da bi to mogla da bude električna verzija „pande”. Navodno, kako se nezvanično može čuti, „Fijat” je već potpisao ugovor sa nemačkim ZF, koji u Pančevu pravi motore za električne automobile, da bi kragujevačku fabriku snabdevao ovim delovima.