Naplata kazni za prekoračenje brzine na autoputu još nije počela, i pored najava, jer MUP i „Putevi Srbije“ još nisu potpisali Sporazum o poslovnoj saradnji.
Taj sporazum je neophodan kako bi se omogućilo merenje i kažnjavanje brzine preko 120 kilometara na sat. Kako su za „Blic“ rekli u „Putevima Srbije“ sporazum je pripremljen, ali još nije potpisan.
Njime će biti definisano koje su obaveze MUP-a, a koje ovog preduzeća. Tek pošto taj dokument bude potpisan, moći će da počne merenje prosečne brzine na autoputu, radi kažnjavanja u slučaju prekoračenja.
U ponedeljak je trebalo zvanično da počne merenje prosečne brzine na autoputevima između naplatnih rampi i kažnjavanje vozača koji je prekorače. Znajući to, vozači su veoma pazili na brzinu, te je disciplina na putu bila besprekorna, kažu radnici sa naplatnih rampi.
Moguće kazne su ih izgleda dobro zaplašile, te brzinu od 120 km/h nije prekoračio niko sa našim tablicama, ali oni sa stranim jesu, javili su izveštači. Za razliku od domaćih vozača, stranci ne znaju za nove kaznene mere.
Advokat i nekadašnji koministar policije Božo Prelević ceo sistem ocenjuje kao „besmislen i protivustavan“.
„Taj zakon će povećati korupciju, stvoriti neviđene gužve na naplatnim rampama, ali i dovesti do toga da će stranci zbog takvog bezobrazluka (jer nisu informisani) zaobilaziti Srbiju i ići alternativnim putevima“, rekao je Prelević. On je dodao da je neprihvatljivo što zakon još nije usvojen, a nadležni su najavili da će naplaćivati kazne.
Sa druge strane, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović ponovio je da je krajnji cilj merenja prosečne brzine između napletnih rampi zapravo smanjenje broja stradalih na autoputu.
Naplata kazni za prekoračenje brzine na autoputu još nije počela, i pored najava, jer MUP i „Putevi Srbije“ još nisu potpisali Sporazum o poslovnoj saradnji.