Kladionice i kockarnice više neće smeti da se reklamiraju na bilbordima
Izmene Zakona o oglašavanju propisuju da kladionice i kockarnice više neće smeti da se reklamiraju na bilbordima i drugim mestima na otvorenom.
„Kocka razara društvo, mi moramo to da zaustavimo, da nema ni jednog bilborda u gradu. Ova država želi da ograniči igre koje izazivaju zavisnost“, istakao je Tomislav Momirović, ministar unutrašnje i spoljne trgovine.
Bilbordi, obični plakati, svetleće reklame, autobusi, taksiji i druga vozila neće više biti dostupni za reklamiranje kladionica. Tomislav Momirović navodi da se njihova promocija mora svesti na realan nivo.
„Imamo poplavu otvaranja novih kladionica, one su agresivne da uvuku nove igrače ali mi kao država moramo to da prepoznamo i svedemo na realan, evropski nivo“, rekao je Momirović.
Kladionice će smeti da se oglašavaju u novinama, na televiziji, radiju i portalima, navodi RTS.
„Biće dozvoljeno oglašavanje na televiziji posle 23 časa uveče, do šest ujutru, i za vreme sportskih događaja. Ne bavimo se lovom na veštice, ovo nije rat sa kladionicama. Oni rade legitiman biznis, ali je neophodno da ovo kao društvo kanališemo“, istakao je Momirović.
Momirović navodi da će kladionice imati mogućnost promovisanja na televiziji u toku sportskog događaja, ali i 30 minuta pre i posle njegovog prenosa.
„Mi nismo njih zgazili, omogućili smo im da se promovišu kroz portale i pisane medije. Mogu da se reklamiraju 30 minuta pre i posle utakmice. Želimo da zakon bude realan i objektivan, uveren sam da će građani to prepozati“, rekao je Momirović.
Ograničenje udaljenosti kladionica od dečjih ustanova
Reklame za igre na sreću više neće smeti da školama i drugim ustanovama za decu budu bliže od 100 metara. Sama mesta na kojima se organizuju takve igre ubuduće će morati da se od dečjih ustanova udalje najmanje 200 metara, što će dokazivati uverenjem Republičkog geodetskog zavoda.
„Ne možete pored škola da imate ovoliko poziva za igre na sreću i bombardovanje porukama da možete zaraditi kockajući se, niko ne može tako da zaradi. Kocka razara društvo, mi moramo to da zaustavimo, da nema ni jednog bilborda u gradu. Ova država želi da ograniči nešto što izaziva zavisnost“, istakao je Momirović.
Ušteda kupovinom artikala sa „Najboljom cenom“ i do 25.000 dinara
Ministr unutrašnje i spoljne trgovine navodi da je akcija „Najbolja cena“ postala složen proces koji iziskuje dodatna istraživanja kako bi se nastavila, ali da cene moraju da idu na dole.
„Najbolja cena je nastavak Bolje cene, koja je lansirana kada je inflacija bila 14 odsto, danas smo je doveli do četiri odsto. Ukoliko se građani fokusiraju na cene obuhvaćene akcinom mogu mesečno da uštede i do 25.000 dinara“, rekao je Momirović.