Koje polovnjake najviše traže vozači u Srbiji
Navike i uverenja kupaca polovnih automobila u Srbiji godinama unazad se ne menjaju. U najkraćem „prosečan polovnjak“ u Srbiji bi izgledao ovako – proizveden je između 2007. i 2012. godine, ima dizel motor i po pravilu je neki od modela nemačkih proizvođača.
Uprkos dvogodišnjem ozbiljnom rastu prodaje novih automobila, vozači u Srbiji tradicionalno se u većoj meri odlučuju za kupovinu polovnih automobila, što je slučaj i u ovoj godini.
Tako su za prvih osam meseci građani, odnosno fizička lica, prema rečima Petra Veličkovića sa sajta „Polovni automobili“, kupili nešto više od 7.000 novih vozila, dok je u istom periodu prvi put registrovano oko 83.300 polovnjaka iz uvoza.
Ističe da, kao što se godinama unazad ne menja opredeljenost kupaca ka polovnim automobilima, tako se ne menjaju njihove navike i uverenja kada je u pitanju izbor modela, pogonskog goriva i godišta.
„U najkraćem ‘prosečan polovnjak’ u Srbiji bi izgledao ovako – proizveden je između 2007. i 2012. godine, ima dizel motor i po pravilu je neki od modela nemačkih proizvođača“, kaže Veličković i dodaje da to potvrđuju podaci sajta „Polovni automobili“, koji se gotovo ponavljaju iz godine u godinu.
Precizira da svake godine više od 60 odsto polovnjaka iz uvoza, koji se prvi put registruju u našoj zemlji, ima dizel motore, a da je skoro isti procenat automobila proizvedenih pre 10 i više godina.
Koje modele kupci pretražuju, a koje kupuju?
Po broju pretraga na ovom sajtu kupcima polovnjaka u Srbiji najinteresantnija su tri modela audija – A4 i A6 i A3, svih generacija, a veliki broj pregleda imaju i škoda oktavija, BMW 520 i modeli nemačkog giganta Folksvagena – golfovi 7, 6, 5 i polo.
Kada je reč o prodaji, u ovoj godini, tradicionalno su najprodavaniji automobili nemačkih proizvođača Folksvagen, Audi i Opel, a među prvih pet su i vozila brendova Pežo i Reno.
Podaci o prvi put registrovanim polovnim vozilima u ovoj godini pokazuju da su se najviše prodavali Folksvagenovi modeli golf, pasat i polo (svih generacija). A u vrhu prodaje, među prvih pet, kod građana, odnosno fizičkih lica, su i modeli audi A4 i opel astra.
Sve to, navodi Veličković, jasno ukazuje kakva su interesovanja kupaca, ali i kakva nam je kupovna moć.