• Koji saobraćajni propis najčešće kršimo i kolika je kazna za taj prekršaj

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Nedavanje „migavca“ prilikom skretanja ili prestrojavanja toliko je česta pojava na putevima u Srbiji da se sasvim sigurno može smatrati najučestalijim saobraćajnim prekršajem. Da li vozači to čine nesvesno ili je to odraz njihove bahatosti, pitanje je za stručnjake različitih profila, ali je nekorišćenje migavaca u situacijama u kojima je to obavezno jedan od pokazatelja nivoa na kojem je saobraćajna (ne)kultura u Srbiji.

    Stiče se utisak da davanje „migavca“ veliki deo vozača u Srbiji doživljava više kao gest dobre volje nego kao obavezu, za čije nepoštovanje je zaprećena novčana kazna, doduše najniža moguća, u iznosu od pet hiljada dinara. Kako kažu u Ministarstvu unutrašnjih poslova Srbije, u pitanju je saobraćajni prekršaj koji se sankcioniše kao i svaki drugi, iako „nije prioritet u kontroli“.

    „Kazne za nekorišćenje pokazivača pravca možda se ne pišu u velikom broju, ali svakako je i jedan broj tih prekršaja sankcionisan. To je specifičan prekršaj koji utiče na druge učesnike u saobraćaju, naročito na vozače dvotočkaša koji se često provlače između automobila i pretiču ih. Ukoliko vide da je neko ispred njih uključio pokazivač pravca, sigurno će obratiti pažnju“, objašnjavaju u Saobraćajnoj policiji.

    Zakonom je propisano da vozač ne sme da započne bilo koju radnju vozilom u saobraćaju na putu, kao što su uključivanje u saobraćaj, promena saobraćajne trake, prestrojavanje, skretanje, polukružno okretanje, obilaženje, preticanje i drugo, pre nego što o tome jasno i blagovremeno obavesti druge učesnike u saobraćaju, dajući propisani znak pokazivačima pravca.

    „Uglavnom se insistira na otkrivanju vozača koji upravljaju vozilom pod dejstvom alkohola, zatim na prekoračenju dozvoljene brzine, kao i na nevezivanju sigurnosnog pojasa, a slična praksa je i u ostalim evropskim zemljama. Alkohol i brzina su takozvane ubice na putu i najčešće dovode do saobraćajnih nezgoda, a pojas je nešto što sprečava da dođe do težim posledica“, naglašavaju u Saobraćajnoj policiji.

    „Kazne za nekorišćenje pokazivača pravca možda se ne pišu u velikom broju, ali svakako je i jedan broj tih prekršaja sankcionisan. To je specifičan prekršaj koji utiče na druge učesnike u saobraćaju, naročito na vozače dvotočkaša koji se često provlače između automobila i pretiču ih. Ukoliko vide da je neko ispred njih uključio pokazivač pravca, sigurno će obratiti pažnju“, objašnjavaju u Saobraćajnoj policiji.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija