• Kvalitet mobilnih usluga porastao u odnosu na lane

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Direktor Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) Dragan Pejović upoznao je danas ministarku trgovine, turizma i telekomunikacije Tatjanu Matić sa rezultatima uporednog merenja i analizom parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža (Benchmark mobilnih mreža) sva tri mobilna mrežna operatora u Srbiji: Telekom Srbija, Telenor i A1 Srbija, a koje je RATEL sproveo od septembra do novembra ove godine.

    „Analizirajući rezultate merenja svih relevantnih parametara, složili smo se da je došlo do ukupnog porasta kvaliteta mobilnih usluga u odnosu na prošlu godinu. Krajnji rezultat benčmark merenja, pored uporedne analize parametara jeste postizanje unapređenje kvaliteta postojećih mobilnih usluga za krajnje korisnike, kao i praćenje razvoja mobilnih komunikacionih mreža“, rekla je Matić.

    Benčmark mobilnih mreža 2021 koji je sproveo RATEL, obuhvata merenja najvećeg broja parametara kvaliteta (za govornu (voice) uslugu i usluge prenosa podataka (data), prenos WhatsAPP poruka, što je novina ove godine, kao i merenja radio parametara za 2G/3G/4G tehnologije), za razliku od uporednih merenja koje operatori samostalno vrše i čije rezultate objavljuju, a koja obuhvataju samo neke od parametara, saopštilo je Ministarstvo.

    Važno je napomenuti da je ove godine po prvi put Benčmark mobilnih mreža obavljen primenom standardizovane metodologije opisane u dokumentu ETSI TR 103 559 Annex A (ETSI-European Telecommunications Standards Institute) i da je bio najveći do sada po obimu projekta, imajući u vidu da je merenje obuhvatalo drive test merenja po naseljenim mestima i putevima, walk test merenja na pojedinačnim izabranim lokacijama, kao i merenja duž železničkih koridora X i XI.

    Obim projekta je bio veći ne samo u odnosu na merenja koja je RATEL sprovodio prethodnih godina, već i u odnosu na navedena samostalna merenja od strane operatora.

    Rezultati merenja kvaliteta usluga u mobilnim komunikacionim mrežama u Srbiji u 2021. godini:

    Telekom Srbija je ostvario najbolji ukupni rezultat osvojivši 85,66 poena, a zatim slede A1 Srbija sa 82,73 i Telenor sa 82,14 poena, od maksimalno mogućih 100.

    S obzirom na zanemarljive razlike u vrednostima ostvarenog ukupnog rezultata između A1 Srbija i Telenora, a koje ukazuju na ujednačen nivo kvaliteta usluga koji ovi operatori pružaju svojim korisnicima, može se zaključiti da postoje dva drugoplasirana operatora, navedeno je u saopštenju.

     

    Direktor Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) Dragan Pejović upoznao je danas ministarku trgovine, turizma i telekomunikacije Tatjanu Matić sa rezultatima uporednog merenja i analizom parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža (Benchmark mobilnih mreža) sva tri mobilna mrežna operatora u Srbiji: Telekom Srbija, Telenor i A1 Srbija, a koje je RATEL sproveo od septembra do novembra ove godine.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Na našim rekama primetan sve veći broj ribokradica

    Ribočuvari ovih dana imaju pune ruke posla. Da li zbog posta ili iz nekog drugog razloga, na našim rekama primetan je sve veći broj ribokradica. Iako su za krivolov predviđene velike kazne, mnogi […]

    Gde je nestala 13. plata u Srbiji

    Ono što nazivamo 13. platom jesu dodatne naknade koje kompanije isplaćuju radnicima kao dobrovoljne bonuse, zasnovane na učinku ili kao obavezne isplate jednake mesečnoj zaradi. […]