• Medijima ne veruje 39 odsto građana

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Istraživanje o medijskim navikama i potrebama publike u Srbiji pokazalo je da 39 odsto građana ne veruje medijima, dok svega 23 odsto delimično ili potpuno veruje javnim glasilima, prenosi list Danas.

    List Danas je preneo da je istraživanje koje je predstavljeno na konferenciji „Media Talks“ u organizaciji USAID, pokazalo da trećina gradjana na obraća pažnju na izvore medijskog sadržaja, iako su ispitanici naveli da prepoznaju u medijima da ima mnogo lažnih vesti i dezinformacija.
     
    Programski direktor CESID-a Bojan Klačar, organizacije koja je radila istraživanje na 1.500 ispitanika, kazao je da nepoverenje u medije češće kod obrazovanijih i urbanijih ljudi starosti od 20 do 40 godina koji žive u većim i bolje razvijenim mestima.
     
    „Kao problem medija građani prepoznaju u najvećoj meri lažne vesti, kako misli svaki četvrti ispitanik, dok je na drugom mestom uticaj političkih stranaka – 16 odsto“, rekao je Klačar i dodao da manjak profesionalnih novinara kao problem vidi 15 odsto građana.
     
    On je naveo da kao problem deset odsto građana vidi tabloidizaciju i vulgarizaciju, cenzuru devet odsto, dok loš kvalitet sadržaja osam odsto i dodao da 24 odsto građana bira medije u koje ima poverenje. On je izneo podatak da što se tiče interesovanja za lokalne teme na prvom mestu je vremenska prognoza, potom komunalne informacije, zatim lokalni dogadjaji u kulturi.
     
    „Više od trećine publike želi da mediji budu otvoreni i da uvaže stavove publike o predlaganju tema, a svaki peti kaže da je važna mogućnost ostavljanja komentara na sajtovima“, istakao je Klačar.
     
    Oko 26 odsto ispitanika smatra da su među najpoženijim medijskim formatima u Srbiji kratki video sadržaji, zatim faktografski tekstovi sa 19 odsto, dok duže analitičke tekstove želi sedam odsto.
     
    Istraživanje je pokazala da trećina građana ne zna kako pristupa sadržajima na internetu, dok su na drugom mestu oni koji pristupaju vestima putem pretraživača, a potom oni koji idu direktno na medijske portale.
     
    Rezultati su pokazali da je 11 odsto građana spremno da plaća medijski sadržaj i da je prosek koji bi izdvojili za te svrhe 745 dinara.

    Istraživanje o medijskim navikama i potrebama publike u Srbiji pokazalo je da 39 odsto građana ne veruje medijima, dok svega 23 odsto delimično ili potpuno veruje javnim glasilima, prenosi list Danas.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija