Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan izjavio je da je neophodno zabraniti dalji uvoz vozila sa „euro 3“ motorima, koje je okarakterisao kao „smeće sa Zapada“ i najveće zagađivače životne sredine.
„Jeftinije im je da nama prodaju ta vozila, nego da ih zbrinjavaju“, rekao je Trivan na skupu „Zagađenje vazduha – stanje i kako do rešenja“ koji je održan u Skupštini Srbije.
On je istakao da je saobraćaj najveći zagađivač vazduha u Beogradu i konstatovao da je glavni krivac enormni uvoz najlošijih vozila.
„Beograd je pre deset dana mogao da vidi svoj vazduh“, naveo je Trivan i dodao da to nije bilo zbog grejanja, niti elektrana.
Ipak, on je istakao da građani ne treba da se plaše toga da ukoliko se zabrani uvoz „euro 3“ vozila neće moći da koriste već kupljena vozila. Istakao je da je cilj da se zaustavi dalji uvoz tih vozila koji je eskalirao pre pet godina, jer, kako kaže, nijedna zemlja ne bi mogla uz takav priliv zagađivača da popravi kvalitet vazduha.
Skupu, koji je organizovala Zelena poslanička grupa, prisustvovali su i predstavnici Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograda Andrej Šoštarić i predstavnik Agencije za zaštitu životne sredine Milenko Jovanović.
Šoštarić je konstatovao da je kvalitet vazduha u Beogradu trenutno odličan, a to je posvedočio pokazujući na svom telefonu aplikaciju „Beoeko“, koja prikazuje stanje kvaliteta vazduha iz sata u sat, a koju je pokrenuo Gradski zavod za javno zdravlje. Ipak, složio se sa konstatacijom prisutnih na skupu, da je za tu ocenu kvaliteta vazduha, pre svega, zaslužan vetar.
S druge strane, predstavnik Agencije Milenko Jovanović konstatovao je da je kvalitet vazduha u Srbiji retko gde prvog kvaliteta, a da je u Beogradu najčešće trećeg. Prema njegovim rečima, od većih gradova, najmanje problema sa zagađenjem ima Novi Sad, zbog povoljnog položaja i klimatskih uslova.
Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan izjavio je da je neophodno zabraniti dalji uvoz vozila sa „euro 3“ motorima, koje je okarakterisao kao „smeće sa Zapada“ i najveće zagađivače životne sredine.