Mnoge osobe imale su problema sa kablovskim i mobilnim operaterima, ali malo je onih koji dokažu da su u pravu. Poslednje što mogu da urade jeste da tuže operatera.
Česti prekidi televizijskog i internet signala, a za raskid ugovora operater traži da se plati naknada.
Korisnik dobio da plati tri računa više, jer je hteo da raskine ugovor, za koji je mislio da je istekao, a operater ga je automatski produžio i nije obavestio korisnika. Operater naplaćuje naknadu zbog selidbe. Naplaćuju i otkazni rok od mesec dana – samo su neke od pritužbi građana koje svakodnevno stižu u Nacionalnu organizaciju potrošača.
Korisnici mobilnih i kablovskih usluga bez naknade mogu da raskinu ugovor jedino ako operater promeni odredbe ugovora, a o tome ne obavesti korisnika.
Ako se ugovor raskida iz ličnih razloga, recimo zbog selidbe, naknada je neizbežna.
„Do relativno skoro operatori su uzimali naknadu koja se odnosila na preostali iznos mesečnih rata do isteka ugovora. To je definisano kao nepravična ugovorna odredba i tu smo imali nadzor i kontrolu operatora“, kaže Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Rešenje glasi da se naplaćuje naknada, ali najpovoljnija po potrošača. Građanima je najteže da dokažu da je kvalitet usluge loš.
„Mi nažalost raspolažemo negativnom statistikom. Mali je broj onih koji su dokazali da kvalitet nije dobar, teško vas puštaju operateri da raskinite ugovor i priznaju grešku“, ističe Jovanovićeva.
Bitne izmene ugovora operateri moraju da najave mesec dana ranije, pogotovo ako se menja cena. Ako dođe do nesporazuma, građani mogu da se obrate i RATEL-u.
„Ono što je bitno u prikupljanju podataka, ako Agencija ustanovi da je došlo do kršenja obaveza mi nemamo mehanizam, ni kaznene mere prema operatorima“, poručuje Ana Skočić iz RATEL-a.
Ove godine, do 23. novembra, evidentirana su ukupno 2.452 prigovora u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija. Od tog broja 644 se odnose na pravo na raskid ugovora. Na prigovorima uglavnom sve i ostane, malo je onih koji svoja prava traže na sudu.
Mnoge osobe imale su problema sa kablovskim i mobilnim operaterima, ali malo je onih koji dokažu da su u pravu. Poslednje što mogu da urade jeste da tuže operatera.