Za prvih sedam meseci ove godine prugom je putovalo 2,7 miliona ljudi u Srbiji, što je gotovo kao na nivou cele prošle godine.
Skoro polovina svih putnika vozila se na relaciji od Beograda do Novog Sada, novim vozom „Soko“ kojim se 75 kilometara od proletos prolazi za pola sata.
„Jedna lasta ne čini proleće“, kaže na to za Danas predsednik sindikata železničara UGS Nezavisnost Zoran Vučković.
Isto tako, jedan „Soko“ ne čini srpsku železnicu jer deluje da, osim toga, malo šta na prugama trenutno funkcioniše.
Ministar saobraćaja Tomislav Momirović rekao je nedavno kako očekuje da se do kraja godine preveze 5,5 miliona putnika u Srbiji i da već sada možemo da se pohvalimo „najkvalitetnijom železničkom infrastrukturom“ kojom se povezuju najveći gradovi.
Najavio je da će u oktobru početi radovi na deonici od Beograda do Niša, ali i da će Kragujevac dobiti bolju konekciju sa Koridorom 10. U Srbijavozu za Danas kažu da je od početka godine do kraja jula železnicom prevezeno 2,7 miliona putnika.
„U 2020. prevezeno je 2,6 miliona putnika, dok je u 2021. godini prevezeno 2,8 miliona putnika, što znači da je za proteklih sedam meseci broj putnika približno na nivou cele 2020. i 2021. godine„, ističu u ovoj kompaniji i napominju da je linija Beograd – Novi Sad u velikoj meri doprinela povećanju broja prevezenih putnika.
U Srbijavozu podsećaju na to da trenutno u međunarodnom saobraćaju vozovi saobraćaju na linijama Zemun-Beograd centar – Bar i Dimitriovgrad – Sofija, dok je linija Subotica – Kelebija ukinuta početkom ove nedelje zbog infrastrukturnih radova.
„Za novi red vožnje, koji startuje od 11. decembra planira se uvođenje vozova na relacijama Vršac – Temišvar i Kikinda – Temišvar“, napominju u Srbijavozu.
Trenutno su dve međunarodne linije u opticaju, nešto više je „lokalnih“, ali i njih je iz godine u godinu sve manje. Istraživanje koje je Danas nedavno uradio o železničkom saobraćaju u 10 gradova Srbije pokazalo je da je putovanje vozom u Srbiji uglavnom prava avantura.
Iz Subotice, Vranja, Majdanpeka i Zaječara uopšte nije moguće vozom da se stigne do Beograda. Iz Kragujevca, da biste doputovali železnicom do Beograda, morate najpre da odete do Lapova. Iz Šapca treba najpre sačekati voz u 8.36 na šabačkoj železničkoj stanici, koji će ih do Rume prevesti za oko 35 minuta. Kada putnici stignu na železničku stanicu u Rumi, dvadesetak minuta čekaju da stigne autobus koji prima putnike nedaleko od železničke stanice. U Beograd se stiže u 11.20 časova.
Na primer, od Beograda do Niša put traje pet i po sati. Isto tako je bilo i 1912. godine kada je čuveni Orijent ekspres na svom putu od Pariza ka Carigradu prolazio kroz Srbiju. Od tada do danas u svetu se mnogo toga promenilo, električni automobili zamenili su kočije, pametni telefoni one s žicom i vozovi u razvijenim držaama odavno „lete“ 300 na sat.
Od Beograda do Niša, međutim, železnicom se danas, kao i pre 110 godina, stiže za pet i po sati.
Ostatak teksta čitajte u Danasu.
Za prvih sedam meseci ove godine prugom je putovalo 2,7 miliona ljudi u Srbiji, što je gotovo kao na nivou cele prošle godine.