Najavljena rekonstrukcija Pančevačkog mosta će trajati više od 1.300 dana
Najavljuje se velika rekonstrukcija Pančevačkog mosta. Iako se još ne zna kada će rekonstrukcija početi, procene su da će trajati više od 1.300 dana. Stručnjaci kažu da je bio krajnji trenutak da se most utegne i obnovi.
JP Putevi Srbije podneli su Ministarstvu za zaštitu životne sredine Zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta rušenja i izgradnje prilaznih konstrukcija na desnoj obali drumsko-železničkog mosta preko reke Dunav, odnosno Pančevačkog mosta.
Prilazne konstrukcije Pančevačkog mosta građene su u periodu od 1960. do 1964. godine, a najave o rekonstrukciji stižu tačno 60 godina nakon završetka izgradnje. Zvaničan termin početka radova nije objavljen, ali se zna da je procena da bi trebalo da traju 1.314 dana.
Međunarodni konsultant za saobraćaj Gradimir Stefanović za N1 kaže da sam pogled na most pokazuje koliko tu ima pretnji po normalnu funkcionalnost i eventualnu vanredne popravke.
„Bio je krajnji trenutak da se most utegne i obnovi. Mislilo se da će most preko Ada Huje da bude urađen, ali nije. Dobro je da imamo Pupinov most, koji do skoro nismo imali, pa će biti moguća neka preraspodela saobraćaja, ali da će biti muka nekome ko živi u Pančevu, ali radi u Beogradu, biće“.
Komentarišući to što još nije poznat datum kada će radovi otpočeti, on kaže da postoji uvek papirološki deo, koji mora da se završi, ali da postoji i nešto što je urgento i što ne može da se menja.
„Vidi se po potporama da još nema dugo vremena, sve što se most bude lošije i problematičnije ponašao sigurno, da će se ubrzati radovi. Ima nekoliko faza, smanjite broj vozila, smanjite brzinu, svedete na jednu traku, postoji način da se upravlja opterećenjem mosta“, kaže Stefanović.
Najavljeno je i da će se radovi odvijati tako da se saobraćaj odviija bez većih izmena, a Stefanović kaže da je dobro da se u svaki projekat ulazi sa optimizmom.
„Da će trajati trajaće. Mnogi ljudi će morati da usklade svoje obaveze. Mislim da je rešenje da vozovi preuzmu putnike, od Ovče ili Pančeva. Nažalost Beograd nije stigao da uradi dovoljan broj mostova da ima rezervni kapacitet u ovom slučaju. Dobar primer je most na Adi. Ovome mostu se rekonstrukcija odužila, došlo je do crvenih lampica koje su se upalile, ali stići će uvek svi, samo je pitanje kada“, kaže on.
Prema rečima Stefanovića, Pančevački most je u vrlo problematičnom stanju. Dodaje da u ovom slučaju mi ne određujemo kad ćemo raditi rekostrukciju, nego most.
„Trebalo bi da se ubrza, ali ja sam malo skeptičan. Ne možete sve u isto vreme, treba Beograd i da živi. Tu možemo doći i do drastičnih situacija kao što su zatvaranje mosta zbog nebezbednog saobraćaja. Tu ne može niko da zameri, prošlo je 60 godina“, navodi on.