• Najviše poskupeli jogurt i kefir

    Nakon prva tri kvartala 2023. godine prosečan međugodišnji rast potrošačkih cena iznosio je 13,9 odsto, objavio je juče Republički zavod za statistiku. I u trećem kvartalu, kao i u prvoj polovini godine, na rast cena najviše su uticali mlečni proizvodi, povrće, meso, struja, hleb, žitarice i ogrev. U analizi „Trendovi, treći kvartal 2023” navodi se da je međugodišnji rast cene hrane u prva tri kvartala 2023. od 22,3 odsto bio najviše određen rastom cena mlečnih proizvoda za 33,9 odsto. To jest rastom cena jogurta, voćnog jogurta, s dodatkom žitarica, kefira i slično, svežeg sira svih vrsta i punomasnog mleka, učestvujući u ukupnoj strukturi rasta cena sa 12,4 odsto, prenosi Tanjug.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Najviše poskupeli jogurt i kefir
    Foto: Pixabay

    Iako je međugodišnji rast cene povrća, od 32,6 odsto, postepeno usporio u poređenju s prvom polovinom 2023, i dalje je najviše bio određen cenom crnog luka, krompira, naročito crvenog, paprike, šargarepe i paradajza, koji čine jezgro rasta cena povrća u prva tri kvartala 2023, dok je jedini deflatoran uticaj imala cena belog luka. Kada je reč o međugodišnjem rastu cene mesa u prva tri kvartala 2023. od 16,2 odsto, ona je najviše bila određena rastom cene svinjskog mesa bez kostiju, slanine, goveđeg i junećeg mesa bez kostiju i kobasica od svinjskog, goveđeg i mešanog mesa, sa ukupnim učešćem u strukturi godišnje stope rasta cene mesa u prva tri kvartala 2023. od 41,6 odsto.

    U prva tri kvartala ove godine, međugodišnji rast cena hleba i žitarica od 18,4 odsto, najviše su generisali rast cena belog hleba, slanih grickalica, slani štapići, smoki, perece, ribice i slično, kao i testenine svih vrsta, učestvujući u strukturi ukupne stope rasta cena hleba i žitarica sa 57,2 odsto.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija