• NALED: Privreda tri puta više koristi e-upravu od građana

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Iako je tri četvrtine građana upoznato sa mogućnostima e-uprave, svega 14 odsto njih administrativne poslove završava putem interneta, pokazalo je istraživanje Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED), sprovedeno u okviru projekta uspostavljanja indeksa lokalne e-uprave (LEI) koji podržava Evropska unija, saopštio je NALED.

    Primetno veće interesovanje, kako ističu, iskazuje poslovni sektor, te 45 odsto privrednika ističe da svoje obaveze radije obavlja onlajn, piše Danas.

    Kako je navedeno, građani su najzadovoljniji kvalitetom elektronskih usluga u vezi sa korona virusom (zakazivanje vakcinacije ili PCR testiranja, digitalni zeleni sertifikat), elektronskim plaćanjem taksa i naknada za usluge MUP-a i eDnevnikom. Sa druge strane, privreda najbolje ocenjuje Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, ePoreze, Jedinstveno elektronsko sanduče i servise APR-a.

    „Istraživanje koje smo sproveli među građanima, privredom i lokalnim samoupravama ukazalo je na neujednačen razvoj digitalizacije na lokalu. Iako većina smatra da država dovoljno ulaže u elektronske usluge, primetno je da se stanovnici ruralnih sredina teže odriču odlaska na šalter. Problem je nedovoljna informatička pismenost građana i javnih službenika, pogotovo među starijom populacijom. Gotovo 40% građana nije i nema nameru da koristi usluge na portalu eUprava i taj stav moramo da menjamo, jer je jasno da elektronski servisi štede veliki novac i vreme i građanima i državnoj administraciji“ kaže Željko Tomić, predsednik Saveza za eUpravu u NALED-u i generalni direktor OSA računarski inženjering.

    Rešenje za navedene probleme NALED vidi u unapređenju kapaciteta lokalnih administracija da pružaju elektronske usluge i popularizaciji eUprave među građanima. NALED je dosad sproveo veliki broj obuka za lokalne službenike vezano za izdavanje elektronskih građevinskih dozvola, unapređenje informacione bezbednosti, korišćenja eDostave, otvaranje naloga građanima na portalu eUprave, a u toku su intenzivne obuke za korišćenje novog sistema eFaktura.

    Da bi bilo vidljivije gde je potrebna dodatna podrška, namera NALED-a je da uspostavi Indeks lokalne e-uprave (LEI) za jedinice lokalne samouprave. Indeks će omogućiti da se na objektivan način meri koliko su gradovi i opštine uspešni u razvoju elektronskih usluga.

    „Zahvaljujući LEI indeksu moći ćemo realnije da sagledamo izazove sa kojima se lokalne samouprave susreću u procesu digitalizacije. Uz indeks, na zasebnom portalu će biti dostupna i interaktivna mapa koja će u realnom vremenu prikazivati stepen razvijenosti elektronske uprave za svaku opštinu i grad ponaosob. Na ovaj način imaćemo uvid u listu lokalnih samouprava koje imaju najmanje vrednosti indeksa i u kojima je neophodno raditi na podizanju svesti i unapređenju raspoloživih kapaciteta. Verujemo i da ovakav indeks može da podstakne pozitivnu konkurenciju među njima da rade još bolje i više kako bi bili u vrhu“, dodaje Tomić.

    Predloženo rešenje pozitivno ocenjuju i predstavnici lokalnih administracija, pogotovo oni koji dolaze iz manje razvijenih mesta. Izuzev navedenih izazova, većina predstavnika gradova i opština zadovoljna je tempom kojim se digitalizacija odvija.

    Iako je tri četvrtine građana upoznato sa mogućnostima e-uprave, svega 14 odsto njih administrativne poslove završava putem interneta, pokazalo je istraživanje Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED), sprovedeno u okviru projekta uspostavljanja indeksa lokalne e-uprave (LEI) koji podržava Evropska unija, saopštio je NALED

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Mali i veliki heroji rame uz rame

    Na konferenciji Da sva deca skaču, koju su u sredu, 11. decembra u Beogradu organizovali Fondacija Nataša Kovačević i kompanija AbelaPharm, predstavljene su inspirativne priče o hrabrim malim i […]