Nedostaje nam 35.000 vozača – ni plata od 3.500 evra nije dovoljna, stranci se dobro pokazali
Oglasi puni ponuda, ali vozača i dalje nedovoljno. Nedostaje nam gotovo 35.000 ljudi za volanom autobusa i kamiona, a čak ni plata od 3.500 evra nije dovoljna da se jave za posao. Zbog toga je Srbija primorana da uvozi radnu snagu, a direktor poslovnog udruženja Drumskog saobraćaja Srbijatransport Beograd poručuje da su oni naša budućnost.
Goran Aleksić, saobraćajni inženjer i generalni direktor poslovnog udruženja Drumskog saobraćaja Srbijatransport Beograd, kaže za RTS da su podaci o manjku od 20.000 vozača koji se najčešće spominje iz 2019. godine, a da je od tada situacija dodatno pogoršana.
„Od tada je značajno smanjen priliv novih vozača, tako da je van srednjih škola došlo, kroz stručnu profesionalnu kompetenciju, negde oko novih hiljadu vozača, a trebalo je oko 15.000, 16.000“, rekao je Aleksić.
Taj manjak vozača se nadoknađuje radnicima koji dolaze, recimo, iz Indije.
“Prevoznici vide da je jedini način da se to prevaziđe dovođenje radne snage sa strane, tako da smo i mi na našem sajtu preporučili određene respektabilne agencije koje bi mogle da dovedu radnike kako bi održali delatnost drumskog transporta“, naveo je Aleksić.
Vozači koji dolaze iz inostranstva mogu da rade samo u unutrašnjem transportu. Aleksić je zadovoljan njima i ističe da su oni naša budućnost.
“Teško da ćemo mi iz domaćih resursa njih zameniti. Znači, njihova obuka u narednom periodu je jedan od važnih segmenata“, rekao je Aleksić.
Trideset odsto licenciranih vozača starije od 55 godina
Objašnjava da imamo 170.000 licenciranih vozača, a od njih više od 50.000 starije od 55 godina, a oko 15.000 je mlađih od 30 godina.
“Tek u narednom periodu se priprema još veći jaz i problem nedostatka jednog važnog resursa za obavljanje delatnosti transporta“, rekao je Aleksić.
Manjak vozača zbog demografske situacije i povećane tražnje
Jedan od razloga za mali broj novih vozača je demografska situacija u Srbiji, usled čeka je i manje onih koji se školuju za to zanimanje, a, s druge strane, došlo je do većeg obima rasta privrede i većih zahteva za prevozom.
„Od 2015. godine do danas u međunarodnom prevozu je poraslo za preko 56 odsto domaćih deklaracija koje su i izvozno-uvozne, a kada je tranzit u pitanju, poraslo je za preko 86 odsto“, ukazao je Aleksić.