Novi Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji biće usvojen do kraja godine, kao i Strategija zaštite potrošača do 2024. kako bi se unapredila ta oblast, najavila je državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
„U novom zakonu fokus će biti na elektronskoj trgovini, odnosno na zaštiti potrošača u onlajn okruženju i biće uvedeni novi mehanizmi zaštite u unapređen Nacionalni registar potrošačkih prigovora“, rekla je Matić.
Dodala je da će novi zakon uvesti i instituciju prekršajnog naloga na zahtev organizacija za zaštitu potrošača jer se pokazalo u zemljama EU da se na taj način mnogo brže i jeftinije ostvaruju prava potrošača.
„Tržišna inspekcija će dobiti novi instrument, što neće biti dodatna kaznena politika već mogućnost da se vansudski rešavaju sporovi koji dugo traju i mnogo koštaju“, navela je Matić.
Predstavnik Delegacije EU u Srbiji Štefan Hudolini je istakao da EU ima dugu tradiciju u oblasti zaštite potrošača, gde je postavila visoke standarde i potrošači u EU mogu da odaberu način kako da reklamiraju kupovinu i mogu da menjaju robu i bore se protiv nefer klauzula u raznim ugovorima, što treba da bude i u Srbiji.
Kako je dodao, EU pomaže srpskoj administraciji da standarde u oblasti zaštite potrošača dovede na evropski nivo.
„Efikasna zaštita potrošača potrebna je za funkcionisanje ekonomije svake zemlje“, kazao je i objasnio da jednostavne dnevne odluke o kupovini omogućavaju da se obezbedi kvalitetnija proizvodnja, odnosno da potražnja za nekim proizvodima bude veća.
Novi Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji biće usvojen do kraja godine, kao i Strategija zaštite potrošača do 2024. kako bi se unapredila ta oblast, najavila je državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.