Vozila na srpskim putevima od 2021. godine moraće da imaju katalizatore, piše Energetski portal.
Tehnički pregled vozila od leta 2021. godine, objašnjavaju, usloviće građane da imaju katalizatore u automobilima i navode da su katalizatori neizbežan deo izduvnog sistema svakog novog vozila u poslednjih desetak godina.
Razlog leži u propisanim ekološkim normama o sastavu izduvnih gasova koje vozila moraju zadovoljavati.
Katalizatori uklanjaju prisustvo vode, ugljen diokosida (CO2), ugljen monoksida (CO – otrovan gas bez boje i mirisa), kao i nesagorelih ugljovodonika, koji doprinose stvaranju smoga, a takođe uklanjaju i okside azota koji su aktivni pri nastajanju kiselih kiša.
Upotreba katalizatora je, ističu, najefikasnija metoda uklanjanja štetnih gasova, a njihova efikasnost iznosi oko 90 odsto.
U maju 2020. stupa na snagu odredba prema kojoj će se prekoračenje dozvoljene količine izduvnih gasova sankcionisati, a njena primena počinje 5. jula 2021. godine.
Vozila na srpskim putevima od 2021. godine moraće da imaju katalizatore, piše Energetski portal.
Tehnički pregled vozila od leta 2021. godine, objašnjavaju, usloviće građane da imaju katalizatore u automobilima i navode da su katalizatori neizbežan deo izduvnog sistema svakog novog vozila u poslednjih desetak godina.
Razlog leži u propisanim ekološkim normama o sastavu izduvnih gasova koje vozila moraju zadovoljavati.
Katalizatori uklanjaju prisustvo vode, ugljen diokosida (CO2), ugljen monoksida (CO – otrovan gas bez boje i mirisa), kao i nesagorelih ugljovodonika, koji doprinose stvaranju smoga, a takođe uklanjaju i okside azota koji su aktivni pri nastajanju kiselih kiša.
Upotreba katalizatora je, ističu, najefikasnija metoda uklanjanja štetnih gasova, a njihova efikasnost iznosi oko 90 odsto.
U maju 2020. stupa na snagu odredba prema kojoj će se prekoračenje dozvoljene količine izduvnih gasova sankcionisati, a njena primena počinje 5. jula 2021. godine.