Rupe na putevima u Srbiji nisu retkost. Dok se problem ne reši, rupe su pretnja po bezbednost u saobraćaju, ali i čest uzrok štete na automobilu. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja navodi za RTS da je trenutak dovoljan je da dođe do nezgode i da nastane šteta na vozilu, ali da bi se ista ta šteta naplatila nekad je potrebno i više od godinu dana. Ističe da ovakvi slučajevi često završavaju na sudu i da veliki broj oštećenih odustane zbog odugovlačenja procedure.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja naveo da su rupe na putevima opasnost i da moraju biti otklonjene u najkraćem roku, a dok ne budu otklonjene, kako kaže, moraju biti obeležene.
„Ako vozimo automobil, rupa za nas može predstavljati neprijatnost ili nam može oštetiti vozilo. Međutim, ukoliko vozimo motocikl ili bicikl, rupa za nas može predstavljati smrtnu opasnost. Dakle, zbog te rupe na kolovozu može doći do destabilizacije dvotočkaša, da neko padne, ostane invalid ili da pogine“, ističe Okanović.
Napominje da vozači nemaju razloga da očekuju rupe na kolovozu, prenosi RTS.
„Ako rupe i postoje iz nekog razloga, one po zakonu moraju biti jasno obeležene propisanom signalizacijom, odnosno učesnici u saobraćaju moraju biti obezbeđeni postavljanjem tzv branika odnosno zapreka“, ističe gost Jutarnjeg programa.
Dakle, dodaje Okanović, ukoliko i dođe do saobraćajne nezgode koja je nastala naletanjem na rupu svakako poslednji koji bi trebao da bude odgovoran bi trebalo da bude vozač zbog tzv neprilagođene brzine. Dakle, odgovornost je putara odnosno upravljača puta da put održavaju bezbednim.
Ističe da kao što vozila moraju da budu tehnički ispravna tako i putevi moraju da budu ispravni.
Upitan – šta kaže zakon, u slučaju oštećenja kola ili čak u slučaju saobraćajne nezgode, da li postoji način da se nadoknadi šteta objašnjava da da svakako postoji obaveza upravljača puta da nadoknadi štetu, ali da veliki broj oštećenih odustane zbog odugovlačenja procedure.
„Tu je zakon jasan i sudska praksa je prilično jasna. Međutim, u praksi to ide prilično drugačije i teško zbog toga što upravljač puta po pravilu neće mirnim putem da isplati štetu već morate da idete na sud. Većina građana i kad dobije obaveštenje kakva je procedura za naknadu štete odustane zbog toga što nemaju vremena ni živaca da se sude godinama“, ističe Okanović.
Rupe na putevima u Srbiji nisu retkost. Dok se problem ne reši, rupe su pretnja po bezbednost u saobraćaju, ali i čest uzrok štete na automobilu. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja navodi za RTS da je trenutak dovoljan je da dođe do nezgode i da nastane šteta na vozilu, ali da bi se ista ta šteta naplatila nekad je potrebno i više od godinu dana. Ističe da ovakvi slučajevi često završavaju na sudu i da veliki broj oštećenih odustane zbog odugovlačenja procedure.