Pančevački most i kilometarske kolone – može li se do trajnog i bezbednog rešenja
Gotovo redovno se u svim izveštajima o gužvama u Beogradu pominje Pančevački most. Nije čudno kad se zna da tuda dnevno prođe više od 100.000 automobila. Odnedavno je situacija još gora, kažu oni koji prelaze preko tog mosta.

Poslednjih dana sve su veće gužve na Pančevačkom mostu. Pre nekoliko dana – kilometarska kolona prema gradu ujutru.
Putnici i vozači kažu da je u jutarnjem špicu najmanje pola sata potrebno za prelazak mosta, prenosi RTS.
Most je od životnog značaja za 200.000 ljudi na levoj obali Dunava. Koriste ga i stanovnici Palilule, Pančeva, ali i putnici iz Vršca i Zrenjanina. Sto hiljada vozila dnevno pređe preko mosta, kao i vozovi.
„Sam most ne predstavlja preveliki problem koliko predstavljaju raskrsnice pre i posle mosta. One imaju svoje kapacitete“, naveo je Milan Božović, saobraćajni analitičar.
Na Pupinovom mostu manje vozila – može li da zameni Pančevački
Kolone vozila sa Pančevačkog i Zrenjaninskog puta stvaraju zastoj pre izlaska na most. Isto je i na silasku sa mosta na gradske saobraćajnice. Mnogo je manje vozila prema Pupinovom mostu za Zemun.
Može li ovaj most da zameni Pančevački? Građani tvrde da ne može – naročito kada treba da idu u centar grada, pošto tada treba da pređu još jedan most.
Kompletan saobraćaj sa severne strane grada preuzima Pupinov most. Žiteljima Novog Beograda i Zemuna lakše je i brže preko ovog mosta za Borču, Zrenjanin, Pančevo, ali žiteljima Krnjače, Koteža i Pančeva ne isplati se baš da idu tuda.
„Zavisno od toga koliko vremena trošite, ako ćete potrošiti mnogo više vremena kroz grad, onda je sigurno da ćete ići, ili je velika verovatnoća da ćete ići – na Pupinov most“, objasnio je Božović.
Kakav je plan – sanacija ili rušenje
Druge alternative trenutno nema. Planira se izgradnja mosta na Adi Huji koji će preuzeti deo saobraćaja, ali je budući most važniji jer će omogućiti da se majstori konačno pozabave Pančevačkim.
Sanacija ili rušenje – za sada „Putevi Srbije“ planiraju sanaciju pristupnih saobraćajnica iz grada.
„Pre nego što se sruši leva pristupna konstrukcija, izvešće se privremena rampa. Gledajući iz smera Pančeva ka Beogradu, povezaće se iz Klaničke i Dunavske ulice prema Bulevaru despota Stefana“, naveo je Miodrag Poledica, pomoćnik direktora „Puteva Srbije“.
U drugoj fazi izvešće se privremena rampa sa desne strane mosta.
„Privremena rampa koja će povezati Višnjičku i Ulicu Vuka Vrčevića sa Pančevačkim mostom. Projektujemo ih tako da ove privremene rampe mogu da ostanu i trajne“, istakao je Poledica.
Saobraćaj na mostu neće biti obustavljen dok se izvode radovi za koje se priprema projekat, građevinska dozvola i rešavaju imovinski sporovi, navode iz „Puteva Srbije“.