Koja su naša prava kada se nađemo u situaciji da nas recimo, telefonom pozovu iz Agencije za naplatu potraživanja, bez prethodnog obaveštenja o tome od strane vašeg poverioca. Da li je to dozvoljeno i na koji način možemo da se zaštitimo.
Zakon je jasan, onaj koji ustupa potraživanje drugom, novom poveriocu, dužan je da o tome u pismenoj formi obavesti dužnika. Ukoliko do toga nije došlo, postavlja se pitanje kolika je validnost tih potraživanja i da li smo u obavezi da ih izmirimo.
“Na koji način agencija za potraživanje može da nas pozove telefonom ili da se obrati pismeno i da kaže ja sam taj i taj vaši dugovi su sada kod mene, na koji način mi možemo da budemo sigurni da su ta potraživanja prešla i da verujemo u to, dakle u tim slučajevima dužnik nije dužan da izmiri do kraja ta dugovanja ukoliko nije pismeno obavšten o tome”, kaže za RTV Maja Uzelac, iz Udruženja Efektiva.
Ukoliko se nađete u takvoj situaciji imate pravo da novom poveriocu ustupite prigovore, pojašnjava advokat Srđan Sikimić.
“Ukoliko vas neko pozove i predstavi se da je novi poverilac on je dužan da vam se legitimiše na osnovu kog ugovora je on novi poverilac i kojim dokazima raspolaže, zakon je to omogućio dužniku da kroz prigovor zatraži takva obaveštenja i kako bi bio siguran kome će izmiriti obaveze”, navodi.
Iz „Efektive“ pojašnjavaju da se takve situacije uglavnom rešavaju sudskim putem. Pre nego što dođe do toga savetuju građanima da se za besplatnu pravnu pomoć i konsultacije obrate u udruženjima potrošača.
Koja su naša prava kada se nađemo u situaciji da nas recimo, telefonom pozovu iz Agencije za naplatu potraživanja, bez prethodnog obaveštenja o tome od strane vašeg poverioca. Da li je to dozvoljeno i na koji način možemo da se zaštitimo.