Potrošači u Srbiji od danas mogu da se upišu u registar „Ne zovi“
Potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona i sms ili mms poruka u svrhu prodaje proizvoda ili usluga mogu da se upišu u registar „Ne zovi“ koji danas počinje sa radom, objavilo je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine.
Ministarstvo navodi da je registar osnovan radi zaštite prava potrošača, a u skladu sa Zakonom o zaštiti prava potrošača.
Iz MUST su istakli da su svi operatori mobilne i fiksne telefonije obavezni da to omoguće svojim korisnicima. Registar će se voditi pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL, tako da će provera brojeva telefona upisanih u ovaj registar biti omogućena na internet stranici RATEL-a.
Predviđeno je da upis ili ispis pojedinog broja u registar „Ne zovi“ može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, a zahtev će moći da se podnese preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora.
Potrošač koji podnosi zahtev svom operatoru radi upisa telefonskog broja u registar ne dostavlja prvi put svoje lične podatke jer oni već postoje u bazi operatora i pribavljeni su u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora.
Formiranje registra „Ne zovi“ obavezuje trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge. Propisane su i novčane kazne za trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.
Obrazac zahteva za upis ili ispis iz registra Ne zovi može se preuzeti na sajtu Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.