• Pravo na reklamaciju postoji i kod polovne robe

    Građani se često žale da, kada nešto kupuju, ne mogu da ostvare pravo na reklamaciju. Međutim, manje je poznato da, po zakonu, potrošači imaju pravo na reklamaciju i kada kupe neku polovnu robu. Bilo da je reč o haljini ili automobilu.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Pravo na reklamaciju postoji i kod polovne robe
    Foto: Unsplash

    Uvek su se kupovali polovni automobili, pa i sada, kada su znatno skuplji. Srazmerno ceni, porasli su i zahtevi i želje kupaca. Urednu servisnu knjižicu, tačnu kilometražu, legalan auto.

    To interesuje kupce, imaju pravo na garantni rok, ali većina kupaca ne zna da je možda najbolje da garanciju i ne traže od vlasnika placa.

    Vesna Perinčić iz Republičke unije potrošača ukazuje, za RTS,  na pogrešno mišljenje da potrošači kod kupovine polovne robe preuzimaju na sebe rizik zbog eventualnih nedostataka na stvari.

    I kada se kupuje novo ili polovno, Zakon o zaštiti potrošača garantuje reklamaciju. Tačnije, garantni rok je dve godine.

    Bez obzira na to da li  je prodavac dao garantni list, pravo kupca je da se na reklamaciju odgovori za osam dana.

    „Jedino ograničenje u odnosu na kupovinu polovne robe, a gledajući na kupovinu nove robe, jeste da trgovac može to pravo potrošača da ograniči na godinu dana. Međutim, ukoliko trgovac ne izda garanciju u trajanju od godinu dana, a ne može ispod toga, onda se podrazumeva da se primenjuje zakonska garancija u trajanju od dve godine“, navodi Perinčić.

    Kupuje se i polovna bela tehnika, iako trenutno nema posla, kažu prodavci. Još su stari kućni aparati poznatih marki bolji od nove robe manje poznatih proizvođača, tvrde trgovci.

    Trgovac može ograničiti garanciju na polovnu robu do godinu dana

    „Kod sve robe koju prodaju registrovani trgovci primenjuje se zakonska garancija u trajanju od dve godine, bez obzira da li je u pitanju nova ili polovna roba sa ograničenjem do godine dana, koliko trgovac može ograničiti kod prodaje polovne robe“, ističe Perinčić.

    Kada se naručuje roba, kupac ima ista prava kao i da je kupio u prodavnici, ali uz dodatnu mogućnost da se predomisli u roku od 14 dana bez navođenja razloga.

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    Ostalo iz kategorije Srbija

    LARGE DESKTOP - 1400px