• Predavanje “Skulptura – Objekat – Instalacija” u okviru pratećeg programa ciklusa izložbi Umetnost i ličnost– skulptorke iz kolekcije MSU (2)

    Predavanje „Skulptura – Objekat – Instalacija“ dr um Radoša Antonijevića, dekana FLU, Beograd, biće održano u subotu, 16. decembra u 13 sati u Muzeju savremene umetnosti, u okviru izložbe NEPROZIRNOST PROZIRNOG – Gordana Kaljalović Odanović i ciklusa izložbi UMETNOST I LIČNOST– skulptorke iz kolekcije MSU(2).

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Predavanje “Skulptura – Objekat – Instalacija” u okviru pratećeg programa ciklusa izložbi Umetnost i ličnost– skulptorke iz kolekcije MSU (2)
    Foto: Bojana Janjić

    Ideja i naziv ciklusa “UMETNOST I LIČNOST – skulptorke iz kolekcije MSUB” proistekli su iz sagledavanja značaja međudejstva ličnosti i umetnosti. Ličnost određuje delo. Naša ličnost je ono što sami biramo, gradimo, negujemo; a sve drugo su uslovljenosti, prirodne ili društvene. Ideja ciklusa je da se kroz prizmu ličnosti sagleda umetnički opus, ali istovremeno i da se sagleda uticaj umetnosti, i bavljenja umetnošću, na samu ličnost.

    Druga izložba ovog ciklusa, “NEPROZIRNOST PROZIRNOG – Gordana Kaljalović Odanović” autora dr Rajke Bošković, predstaviće raznovrstan umetnički opus jedne od vajarki čiji je umetnost obeležila poslednje decenije 20. i prve decenije 21. veka kod nas. Na izložbi će biti prikazano 45 skulptura, skulptorskih i prostornih instalacija, videa i dela konceptualne umetnosti.

    Stalna i dominantna preokupacija u celokupnom dosadašnjem umetničkom opusu Gordane Kaljalović Odanović jeste fenomen međuodnosa trajnosti i prolaznosti, nepostojanosti i postojanosti, prozirnog i neprozirnog, kompaktnosti i razlivenosti, mekog i tvrdog, čvrstine i krhkosti… Okosnica njenih skulptorskih, odnosno prostornih istraživanja, jeste mogućnost stvaranja aktivnog odnosa različitih materijala sa idejom suprotstavljanja ili usaglašavanja suprotnosti tvrde, neprovidne i postojane materije, kao što je drvo ili kamen, sa krhkim, providnim i nepostojanim materijalima, kao što su parafin, neon, staklo…

    Tematske ili problemske cikluse, kao bitne odlike njenog umetničkog delovanja, pored jasno i dosledno sprovedene ideje, karakteriše i veoma visok stepen tehničke dorade i suptilne obrade svakog pojedinačnog dela. O dubini promišljanja ideje njenih ciklusa radova govore sami nazivi – Energetska polja, Let, Ne/prozirno, Oblik nepostojanog, Okvir i granica, Drugi pogled, Mesečeva soba i drugi.

    Sa nesmanjenim poletom i stvaralačkom svežinom od samih početaka svog umetničkog delovanja do danas, Gordana Kaljalović Odanović se smelo, ali i odgovorno, upušta u uvek nove i različite vrste umetničkog izraza, često „na granici” skulpture, koristeći nove i neobične materijale, postavljajući nesvakidašnje ambijentalne celine u galerijskim prostorima… Ipak, ono što se u toj neprestanoj promenljivosti izraza zapaža kao stalna i nepromenljiva okosnica jeste dobro uspostavljena unutrašnja logika umetničkog dela.

    Upuštajući se u svojim traganjima u „prošireno polje skulpture” (Rozalind Kraus), Gordana Kaljalović Odanović stvara dela koja svojim oblikovnim postignućima, ali i duboko utemeljenim simboličkim značenjima, stvaraju sasvim zasebnu umetničku poetiku. U duhu maksime da je „promena trajanje” (G.K.), njen dosadašnji umetnički opus odlikuje neprestano menjanje, sa očekivanim, ali katkad i neočekivanim promenama, koje ga upravo čine ne samo zanimljivim nego i sasvim posebnim na tekućoj umetničkoj sceni.

    Izložba je otvorena do 5. februara 2023.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp

    Tagovi:

  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Neobični saobraćajni zakoni u Srbiji

    U Srbiji postoje saobraćajni propisi koji su, na prvi pogled, neobični, ali su deo zakonskih okvira koje vozači, pešaci i biciklisti moraju poštovati kako bi izbegli kazne. Uprkos njihovoj […]