• Prelević: Merenje srednje brzine besmisleno i protivustavno; Okanović: To spasava živote

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Nekadašnji koministar policije Božo Prelević ocenio je da je novi sistem merenja prosečne brzine vozila između dve naplatne rampe besmislen i protivustavan, dok je za direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja Damira Okanovića to, uz radare, dronove, presretače i kamere, dodatna mera da se smanji broj stradalih u saobraćaju.

     

    Povodom jučerašnjeg početka merenja prosečne brzine između naplatnih rampi na autoputu, Prelević je izrazio uverenje da taj sistem u praksi neće moći da funkcioniše.
     
    Taj zakon će povećati korupciju, stvoriti neviđene gužve na naplatnim rampama ali će dovesti do toga da će stranci zbog takvog bezobrazluka (jer nisu informisani) zaobilaziti Srbiju i ići alternativnim putevima„, rekao je Prelević.
     
    Dodao je da je neprihvatljivo što zakon još nije usvojen, a nadležni najavljuju da će od ponedeljka naplaćivati kazne. Prema njegovim rečima, taj zakon, koji se kosi sa ustavom i zakonima, ne može da prođe nijednu ozbiljnu stručnu raspravu jer je posledica svega onoga „kako mali Perica zamišlja odgovornost“.
     
    Prelević je ocenio da je mera besmislena, između ostalog zato što ne postoji ni pravi način da se stranci obaveste o novim pravilima, ali ni da se utvrdi ko je i na kom delu puta i koliko prekoračio brzinu.
     
    Problem je, dodao je, i to kako će se utvrditi ko je vozio kada postoji više vozača u autobusu, ili kada je reč o rentiranim ili ukradenim vozilima, ali i onima koji elektronskim putem plaćaju putarinu.
     
    U jednom autobusu postoje tri vozača, kako se utvrđuje koji je prekoračio brzinu, da li je vozio 10, 30 ili 50 kilometara brže„, rekao je Prelević i podsetio da svaki vozač može da vozi i 100 kilometara brže, a posle toga da sedi i pije kafu, ili da čeka ispred naplatne rampe ukoliko vidi da je stigao ranije.
     
    On je ocenio i da će sudije biti zatrpane, jer će im dovoditi i nekoliko hiljada vozača dnevno, da će postojati problem s prevodiocima, neće se znati ni koji je sud nadležan.
     
    Kako ćete strancima, na primer Turcima koji žive u Švedskoj, objasniti da tako nešto što ne postoji nigde u Evropi postoji u Srbiji i da zbog toga mogu biti kažnjeni„, rekao je Prelević i dodao da gužve mogu da stimulišu vozače da voze brzo jer znaju da će zahvaljujući njima ostvariti prosečnu brzinu.
     
    Okanović: Tolerancija do 125 km/h 
     
    Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović ponovio je da je krajnji cilj merenja prosečne brzine između napletnih rampi zapravo smanjenje broja stradalih na autoputu, i da je ta odredba zakona koja postoji od 2009. godine dodatna mera uz radare, presretače, dronove, kamere sa radarskim ultrzvukom, kao i ostale načine kojima se kotroliše brzina. 
     
    Okanović je naveo da smatra da će postojati i prag tolerancije da vozači ukoliko budu vozili do 125 kilometara na sat ne budu kažnjeni. Prema njegovim rečima, mala tolerancija u odnosu na propisanu brzinu bila bi važna kako vozači ne bi bili usredsređeni na brzinomer.
    Okanović je naveo da se za prekoračenje brzine do 160 na sat izdaje prekršajni nalog, ako se radi o osobi koja nema prebivalište u Srbiji, oduzima mu se privremeno putna isprava dok ne plati kaznu od 3.000, 5.000 ili više hiljada.
     
    Ako se plati u roku od osam dana, kazna je manja za 50 odsto, ako je brzina prekoračena od 161 kilometara na sat pa naviše, stranca vode kod dežurnog prekršajnog sudije, koji u skraćenom postupku postupa i izriče presudu„, rekao je Okanović i dodao da se strancima ne mogu izreći kazne zabrane upravljanja vozilom, kao ni oduzimanja poena.
     
    Okanović je dodao da je sistem veoma egzaktan jer se zna koliko vremena je potrebno da se stigne od mesta do mesta ako se vozilo kreće prema propisima.
     
    Dodao je da bi bilo dobro da se svaki vozač pre polaska u inostranstvo u lokalnom AMSS i autoklubu informiše o pravilima saobraćaja.

    Nekadašnji koministar policije Božo Prelević ocenio je da je novi sistem merenja prosečne brzine vozila između dve naplatne rampe besmislen i protivustavan, dok je za direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja Damira Okanovića to, uz radare, dronove, presretače i kamere, dodatna mera da se smanji broj stradalih u saobraćaju.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija