Priprema se novi Zakon o bezbednosti saobraćaja – trebalo bi da donese brojna rešenja i veće kazne za prekršaje
Nižu se vesti o saobraćajnim nesrećama i nezgodama na putevima širom zemlje, dok nadležni najavljuju strože kazne za neodgovorne učesnike u saobraćaju.

Docent Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Emir Smailović kaže za RTS da oko deset odsto vozača pravi prekršaje u saobraćaju i da je potrebno povećavati kazne za svaki ponovljeni prekršaj.
Priprema se novi Zakon o bezbednosti saobraćaja koji bi, kako se najavljuje, trebalo da donese brojna rešenja i znatno veće kazne za prekršaje. Da li će to biti dovoljno da se spreči stradanje na putevima i šta kao vozači treba da znamo pre nego što sednemo za volan?
Emir Smailović je, gostujući u Dnevniku RTS-a, rekao da je nepažnja vodeći uzrok saobraćajnih nesreća u Srbiji i svetu, koja može biti izazvana neprilagođenom brzinom, upotrebom psihoaktivnih supstanci, alkohola, kao i nedostatkom iskustva i znanja mladih vozača.
„Promene u Zakonu moraju efikasno da kažnjavaju vozače koji prave probleme – oko deset odsto njih – jer predstavljaju najrizičniju grupu zbog ponavljanja prekršaja. Lako ih je prepoznati zbog dosijea, i treba ih sankcionisati kroz višestepeni sistem, odnosno uvećavati kazne za ponovljene prekršaje“, navodi Smailović.
Velika ograničenja za probne dozvole
Prema njegovim rečima, mladim vozačima će ograničenja biti proširena u fazama do sticanja konačne vozačke dozvole.
„Ograničenja će im biti postepeno ukidana kroz bezbedno ponašanje u saobraćaju, dok će oni koji ne poštuju pravila imati produžen period probne dozvole“, objašnjava Smailović.
Na pitanje da li su strože kazne rešenje za „nultu viziju“ – da broj poginulih na putevima Srbije bude nula, Smailović kaže da su kazne dobra mera, ali ne i jedina.
„Potrebno je da povećamo rizik od kažnjavanja uz umereno povećanje samih kazni. Rizične vozače treba efikasnije identifikovati i procesuirati. Potrebni su bolji monitoring i češće kontrole“, ističe Smailović.
Docent Saobraćajnog fakulteta napominje da je važno jačati društvene norme bezbednog i kulturnog ponašanja i promovisati primere dobre prakse kod rizičnih vozača.
