Preko portala ePorezi poreski obveznici od danas će moći da prijavljuju poslovni prostor i poslovne prostorije u kojima obavljaju delatnost za koju je neophodno posedovanje fiskalnog uređaja.
Poreska uprava navodi da je obaveza obveznika fiskalizacije da pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi elektronskim putem dostave podatke o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama.
Zatim obveznik bira prijavu sa podacima za generisanje jedinstvene oznake poslovnog prostora i poslovne prostorije (PGJO) i ručno unosi lične podatke kao što su broj telefona i mejl adresa, kao i podatke o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama.
Pregled prijavljenih poslovnih prostora i poslovnih prostorija obveznik fiskalizacije može videti klikom na isti poslovni prostor u okviru prijave sa podacima za generisanje jedinstvene oznake poslovnog prostora i poslovne prostorije (PGJO), saopštila je Poreska uprava.
Nakon provere dostavljenih podataka, Poreska uprava odlučuje o prijavi u roku od tri dana od dana podnošenja.
Zatim o tome dostavlja obaveštenje podnosiocu prijave u elektronskom obliku, navodi se u saopštenju.
Kako se navodi, obaveštenje sadrži jedinstvenu oznaku poslovnog prostora i poslovne prostorije, koja će se koristiti u elektronskom fiskalnom uređaju.
Na internet prezentaciji Poreske uprave objavljeno je korisničko uputstvo, koje možete pronaći OVDE. Takođe, informacije se mogu pronaći i OVDE.
Šta je sledeće u postupku e- fiskalizacije?
Privrednici će od 15. oktobra do kraja januara sledeće godine moći da se prijave za pomoć države kako bi nabavili nove uređaje neophodne za nov model fiskalizacije.
Po prodajnom mestu i po uređaju će dobiti po 100 evra od države. Poreski obveznik će tako moći da računa na po 200 evra državne subvencije, a iznos se množi sa brojem prodajnih mesta.
Iako je bilo predviđeno da od prvog januara startuje novi model fiskalizacije, ipak je odlučeno da se uvede prelazni period gde paralelno postoje i stari i novi sistem kako bi se korisnici uhodali. Prelazni period za prelazak na e-fiskalizaciju će trajati od 1. novembra do 30. aprila.
„Sve troškove uvođenja novog modela fiskalizacije pokriće država. Predviđeno je da 100 evra u dinarskoj protivvrednosti bude uplaćeno za svako prodajno mesto i 100 evra za svaki fiskalni uređaj. Takođe, oni koji nisu u sistemu PDV-a dobiće iznos veći za 20 odsto. U potpunosti verujem u ovaj sistem i ubeđen sam da će nam se isplatiti u roku od godinu dana„, rekao je on ministar finansija Siniša Mali.
Ministar je objasnio i da će fiskalni uređaji biti direktno povezani sa Poreskom upravom, u stvarnom vremenu, što će omogućiti da se istog trenutka registruju transakcije koje su obavljene.
„Ovo je sistem koji je povezan u stvarnom vremenu i Poreskoj upravi pokazuje kada je obavljena svaka transakcija. Dakle, sistem će prepoznati da je, primera radi, neko sve transakcije obavio u periodu od 17 do 18 časova, što je indikator da je u međuvremenu radio na crno, kao što se i dešava„, rekao je Mali i napomenuo da će svaki kupac istovremeno moći da bude kontrolor, pošto će preko svog mobilnog telefona moći da pročita QR kod računa koji je izdat.
Mali je objasnio da se uvodi i sistem elektronskih faktura, te da će njihova primena u javnom sektoru početi od 1. januara 2022. godine.
„Fakture više neće biti papirne, a do kraja naredne godine cela privreda koja je u sistemu PDV-a će ih koristiti. To je ogromna korist za privredu, jer će PDV moći da se vrati u toku jednog dana, ukoliko se elektronski upare ulazna i izlazna faktura„, naveo je on.
Preko portala ePorezi poreski obveznici od danas će moći da prijavljuju poslovni prostor i poslovne prostorije u kojima obavljaju delatnost za koju je neophodno posedovanje fiskalnog uređaja.