Prodaja polovnih automobila čak pet puta veća od prodaje novih
Tržište novih automobila u Srbiji doživelo je prošle godine blagi oporavak, pošto je zabeležen rast prodaje od oko 12 odsto u odnosu na prethodnu godinu, navode iz Srpske asocijacije uvoznika vozila. Ukazuju, međutim, da je prodaja polovnih vozila i dalje pet puta veća od od prodaje novih automobila.
Prošle godine uvezeno je 130.000 polovnjaka, što je 5,2 puta više u odnosu na tržište novih vozila, kaže Predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Đurđević, navodeći i da je preko 80 odsto tih automobila staro više od 10 godina.
Prema njenim rečima, kad je u pitanju prodaja novih vozila, uprkos blagom rastu, još nije dostignut nivo iz 2019. godine, odnosno pre kovid pandemije.
Srbija u velikoj meri zaostaje za evropskim standardom i u pogledu zastupljenosti hibrida i električnih vozila, ukazuje Aleksandra Đurđević.
Raspon cena prodatih novih automobila kretao se od 13.000 do preko 300.000 evra, a najviše ih je registrovano u Beogradu.
Ipak, kako navodi Aleksandra Đurđević, tržište luksuznih automobila kod nas odoleva krizama i kontinuirano raste.
Prema podacima Srpske asocijacije uvoznika vozila, najprodavaniji brend u Srbiji prošle godine bila je „škoda“, sa više od 5.000 prodatih novih automobila, među kojima je najviše bio zastupljen model „oktavija“.
Kao razlog navode to što je taj model cenovno pristupačan, ali i popularan kao flotno vozilo za domaće i strane kompanije.
Takođe, prošle godine prodata su 322 vozila na električni pogon, što jeste rast u odnosu na godinu pre, ali je taj broj izuzetno mali u poređenju sa situacijom u Evropskoj uniji, gde je broj prodatih električnih vozila premašio broj prodatih dizel-vozila.