Profesor Filozofskog fakulteta: Učenici u Srbiji izgubili godinu školovanja zbog pandemije
„Propustili smo priliku kao društvo da od početka pratimo efekte pandemije na obrazovanje u Srbiji i osim subjektivnih utisaka nastavnika i roditelja mi nemamo ništa drugo“, kaže Aleksandar Baucal.
„Imajući u vidu broj časova koji je izgubljen, možemo biti sigurni da će efekti biti negativni, ali u ovom trenutku nemamo istraživanja na osnovu kojih to možemo da tvrdimo. Period pandemije više će pogoditi decu koja žive u nepovoljnijim okolnostima, čiji su roditelji nižeg obrazovanja, a tradicionalni model obrazovanja je prevaziđen“, navodi za RTS ovaj profesor Filozofskog fakulteta.
UNICEF je radio obimno istraživanje o uticaju pandemije na porodice i šta roditelji i staratelji misle o tome koliko je pandemija uticala na kvalitet učenja i znanje koje deca stiču od početka pandemije.
Veliki broj roditelja smatra da je većina dece manje motivisana, čak 58 odsto veruje da deca uče lošije nego pre pandemije, dok 35 odsto veruje da uče isto kao i pre.
Slabiji kvalitet učenja posebno ističu visokoobrazovani zaposleni roditelji i oni iz gradskih područja.
Čak 70 odsto roditelja, čija deca imaju od 7 do 12 godina, moralo je da uči sa njima, 40 odsto je često pomagalo deci od 13 do 17 godina, dok samo 22 odsto nikada nije pomagalo deci.
„Propustili smo priliku kao društvo da od početka pratimo efekte pandemije na obrazovanje u Srbiji i osim subjektivnih utisaka nastavnika i roditelja mi nemamo ništa drugo“, kaže Aleksandar Baucal.