• Prva vozila krenula otvorenom deonicom Moravskog koridora

    Od Vrnjačke Banje do Pojata saobraćajnicom koja je danas puštena u saobraćaj građani mogu stići za pola sata, a putovanje do Beograda skraćeno je na dva sata.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Prva vozila krenula otvorenom deonicom Moravskog koridora
    Foto: Pixabay

    Deonica Moravskog Koridora dužine 30 kilometara, od Kruševca preko Trstenika do Vrnjačke Banje je najmodernija i najbezbednija u mreži auto-puteva Srbije, navodi RTS.

    Građani mogu da putuju od Pojata do Vrnjačke Banje najsavremenjom saobraćajnicom. Deonica Moravskog Koridora dužine 30 kilometara, od Kruševca preko Trstenika do Vrnjačke Banje je najmodernija i najbezbednija u mreži auto-puteva Srbije.

    Prvim digitalnim auto putem u našoj zemlji sa besplatnim bežičnim internetom vozila će moći da se kreću brzinom do 130 kilometara na čas.

    Dužina celog Moravskog koridora je 112 kilometara, a kako je ranije najavljivano kompletan auto-put biće završen do kraja 2025, tačnije tada će biti završena i poslednja deonica od Vrnjačke Banje do Adrana.

    Kompletnom izgradnjom koridora povezaće se 500.000 ljudi, jer će na njegovoj trasi biti Kraljevo, Kruševac, Vrnjačka banja i Trstenik.

    Od postojećih auto-puteva u Srbiji novootvoreni auto-put je širi za 1,6 metara.

    Moravski koridor povezuje tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički, sa koridorima 10 i 11, odnosno spaja auto-puteve Miloš Veliki i Beograd-Niš.

    Moravski koridor čine tri deonice: Pojate-Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac-Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,66 kilometara.

    Radovi na izgradnji Moravskog koridora – auto-puta od Pojata do Preljine su počeli polovinom decembra 2019. ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca, kada je najavljeno da će ceo auto-put biti gotov za četiri godine.

    Tokom izgradnje koridora ranije je najavljeno i da će biti regulisan tok Južne Morave i njenih pritoka u dužini od 68 kilometara.

    Auto-put je projektovan za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust. Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra 2019. potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija