• Prvo kod majstora, pa na put – proverite da li imate dovoljno rashladne tečnosti

    Održavanje i servisiranje sistema hlađenja ključno je za automobil, posebno tokom vrućih letnjih meseci. Petar Veličković iz Polovnih automobila objasnio je kako da sami utvrdite da li imate dovoljno rashladne tečnosti.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Prvo kod majstora, pa na put – proverite da li imate dovoljno rashladne tečnosti
    Foto: Pixabay

    Najmanje dve nedelje pre polaska na put trebalo bi da proverite tehničku ispravnost automobila, jer ćete možda morati i da odvezete auto na servis.

    Važno je da proverite ulje i filter motora, kočionu tečnost, tečnost za hladnjak (antifriz), tečnost za klimu, ulje servo volana, tečnost za vetrobran, pneumatike, svetlosnu signalizaciju automobila, klima-uređaj, sve filtere, akumulator, metlice brisača.

    Nikako ne proveravajte tečnost u hladnjaku dok je vruć motor, sačekajte da se motor ohladi bar 15-20 minuta. Odvrnite poklopac, i proverite da li je hladnjak pun. Pogledajte dodatnu posudu i napunite je ako je nivo ispod predviđenog.

    Menjajte tečnost za hlađenje motora na svake dve godine.

    Kako da tokom vožnje utvrdite imate li dovoljno rashladne tečnosti

    Petar Veličković iz Polovnih automobila napominje da je količina rashladne tečnosti jako bitna naročito pred odlazak na duže destinacije.

    „Ako kazaljka pokaže da motor diže temperaturu 100-110 stepeni, to je već signal da mora da se zaustavi vozilo. Mehaničari preporučuju jedan trik, da se u tom slučaju prvo, dok se ne zaustavimo, pusti grejanje na maksimum. Jer, ako grejanje pustimo, možemo da spustimo temperaturu ukoliko je kvar u ventilatoru kvar u tom delu. Međutim, ukoliko nema grejanja, stavimo ruku u kabini i vidimo da nema, onda je znak da nema dovoljno rashladne tečnosti“, navodi Veličković.

    U tom slučaju, pod hitno mora da se zaustavi vozilo, da vidimo da li negde curi.

    Ukazuje da glavni problem predstavlja pregrevanje motora i pucanje dihtunga glave.

    „To je nešto što može da napravi zaista havariju na motoru, da recimo dođe do toga da se rashladna tečnost u klipovima pomeša sa gorivom, pa se onda vidi onaj beli dim iz auspuha“, ističe Veličković za RTS.

    Upravo zbog toga Veličković ukazuje da kompletan rashladni sistem treba proveriti u servisu pre polaska na put – ne samo nivo rashladne tečnosti, već u kakvom je stanju hladnjak, da nije slučajno zaprljan.

    „Treba proveravati pumpu za vodu, to bi isto u servisu trebalo menjati kad je veliki servis, na nekih 70-80.000 kilometara. Ventilator u kakvom je stanju, termostat u kakvom je stanju, to su neki vitalni delovi“, rekao je Veličković.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija