Potrošači imaju brojne nedoumice oko reklamacija, a kada već dođu u taj, za mnoge iscrpljujući postupak, budu odbijeni i odustanu. Jedno od pitanja jeste da li se reklamacija uvažava, ako je roba kupljena na sniženju. Potrošači, odgovor je potvrdan.
Akcije, popusti, procenti i mnoštvo drugih detalja u glavi je kupaca kada postanu mamac za prodavce, a to je najčešće u buticima. Na kvalitet robe i postupak reklamacije iskustva potrošača su podeljena.
Ako imate zamerku na robu kupljenu na sniženju, imate pravo da je reklamirate, dok se u praksi dešava da taj vid reklamacije prodavci odbiju.
„Nemaju pravo da to izgovore jer ni po jednom Zakonu nemaju osnov za tako nešto, samo ako je roba oštećena“, kaže Jovanka Nikolić iz Asocijacije potrošača Srbije.
Postoje rasprodaje, zatim sezonska sniženja i ona se organizuju dva puta godišnje, dok su ostala redovna sniženja i akcije, koje obično traju dva, tri dana. Upravo u tome je i zamka za potrošače, jer prodavci ne moraju da istaknu sniženu i prethodnu cenu već samo procenat sniženja.
Kada je reč o sniženjima prodavci su u obavezi još nešto da urade. Naime, ako je sniženje 30 odsto, u tom slučaju 1/5 robe u radnji trebalo bi da bude sa navedenim sniženjem, dakle sa 30 odsto.
U postupku reklamacije, trgovac je u obavezi da u roku od osam dana odgovori, a za 15 dana reši, s tim da je rok za tehničku robu 30 dana.
Ukoliko je reklamacija neosnovana, sledeće adrese za kupce su Udruženje potrošača i Tržišna inspekcija, a na kraju sud. Da bi se izbegao takav scenario u planu je vansudsko rešavanje sporova koje donosi dopunjeni Zakon o zaštiti potrošača, na koji ćemo još čekati. Bio je praktično spreman prošle godine, ali pandemija koronavirusa i izbori u Srbiji usporili su taj proces.
Potrošači imaju brojne nedoumice oko reklamacija, a kada već dođu u taj, za mnoge iscrpljujući postupak, budu odbijeni i odustanu. Jedno od pitanja jeste da li se reklamacija uvažava, ako je roba kupljena na sniženju. Potrošači, odgovor je potvrdan.