• RUŽIĆ: Ne zatvaraju se škole niti se čini išta na štetu učenika

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Prvi potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić ocenio je da su besmislene spekulacije koje su se pojavile u javnosti da Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja nastoji da zatvori seoske škole spajanjem odeljenja različitih razreda.

     

    Ružić je u izjavi za javnost objasnio da Ministarstvo prosvete ne zatvara škole niti čini išta na štetu učenika i poručio da je prioritet Ministarstva uvek bio i biće – učenik.

    On je naveo da spajanje učenika različitih razreda nije gašenje škole, kao što je to predstavljeno u javnosti, niti je novina u sistemu obrazovanja i vaspitanja.

    Prema njegovim rečima, ovakav vid nastave primenjuje se godinama unazad u pojedinim manjim mestima u školama sa malim brojem učenika od prvog do četvrtog razreda.

    Takve škole su i danas i realnost i potreba. Upravo na predlog direktora, poslednjim izmenama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, data im je mogućnost, a ne obaveza, da zbog bolje organizacije i kvaliteta nastave, spoje učenike različitih razreda i od petog do osmog razreda, ukazao je on.

    Prvi potpredsednik Vlade je istakao da tendencija Ministarstva ovim novinama u zakonu nije da škole ugasi, već da se omogući model nastave koji će za decu biti podsticajan i koji će im omogućiti socijalizaciju i timski rad koji su veoma važan segment obrazovanja i kvalitetnog razvoja učenika.

    Ružić je napomenuo da i danas, postoje mesta u Srbiji u kojima školu pohađa samo šest učenika od prvog do osmog razreda, kao i da je trenutno 69 osnovnih škola sa manje od 50 učenika, a ne 350 kako se navodi u medijima.

    On je rekao da razume i da pojedini izlaze u javnost radi političke promocije ili borbe za funkciju, ali šta god da je motiv, javnosti treba da se kaže istina i svi treba da budemo svesni činjenice da se decenijama unazad suočavamo sa belom kugom, da je ona karakteristična za male seoske sredine i da su se neke škole zatvorile same od sebe, jer nije bilo više učenika u tim mestima.

    Važno je podvući da, kada je reč o matičnim školama, prošle godine nijedna nije zatvorena. Dešavalo se da je privremeno prestalo sa radom neko izdvojeno odeljenje škole jer u toj školskoj godini nije bilo učenika koji su stasali za upis u prvi razred, kao i učenika u bilo kom drugom razredu osnovne škole. Bilo je slučajeva i da su ponovo otvarane kada su stasale nove generacije ili je došlo do priliva stanovništva, ukazao je ministar prosvete.

    Ružić je zaključio da je svaka aktivnost Ministarstva prosvete usmerena ka unapređenju i ostvarenju jednakog pristupa obrazovanja za sve učenike, kao i da se odluke o promeni u obrazovno-vaspitnom sistemu donose na bazi dijaloga, sagledavajući predloge zaposlenih u sistemu obrazovanja i vaspitanja, koji se suočavaju sa određenim situacijama na terenu.

     

    Prvi potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić ocenio je da su besmislene spekulacije koje su se pojavile u javnosti da Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja nastoji da zatvori seoske škole spajanjem odeljenja različitih razreda.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Vremenska prognoza za 15. decembar

    Sutra uglavnom suvo. Ujutru po kotlinama i rečnim dolinama magla. Tokom dana, u većini mesta pretežno sunčano vreme, ponegde uz malu ili umerenu oblačnost. […]

    Kamioni na Batrovcima čekaju i do pet sati

    Prema informacijama Uprave granične policije dobijenim u 5.15 časova, na izlaznom terminalu graničnog prelaza Batrovci teretna vozila čekaju i do pet sati, dok se na Šidu čeka dva […]

    Srbijavoz: Od danas novi red vožnje

    Novi godišnji red vožnje u železničkom putničkom saobraćaju, osmišljen tako da putnicima pruži kvalitetniju uslugu prevoza, danas stupa na snagu, saopštilo je preduzeće Srbijavoz. Novi red […]