Regulatorno telo za elektronske medije usvojilo je peti izveštaj o nadzoru medija u kampanji pred izbore koji su u Srbiji u nedelju.
U izveštaju se navodi da su na javnim servisima i televizijama sa nacionalnom frekvencijom povećano učešće tema koje se neposrednije odnose na samu izbornu kampanju, dok tema „kritika vlasti“ dominira na većini kablovskih televizija.
„RTS 1 je do kraja pete nedelje izbornoj kampanji posvetio 21,5 sat. Zabeleženo je pojavljivanje 19 proglašenih izbornih lista kojima je posvećeno gotovo 60 procenata ukupno analiziranog vremena. Ukupnom izbornom programu posvećeno je preko 65, a aktivnostima državnih funkcionera nešto više od 34 procenta vremena“, navedeno je u izveštaju REM-a.
Kada je reč o prvom programu RTS-a, REM je objavio da je taj kanal listi „Aleksandar Vučić – Zajedno možemo sve“ posvetio ubedljivo najviše vremena 3:43:43, uglavnom u pozitivnom i neutralnom tonu.
Duga po zastupljenosti je lista „Ivica Dačić- Premijer Srbije“ sa 2:13:15, dok su lista „Moramo“, „Ujedinjeni za pobedu Srbije“, „Boris tadić- Ajmo ljudi“, Nada, radikali, Zavetnici dobili po oko sat i po vremena.
Najmanje zastupljeni su bili Suverenisti, Dveri i stranke nacionalnih manjina.
Više od 57 odsto priloga na RTS-u bilo je neutralno, pokazao je monitoring REM-a.
Kada je reč o komercijalnim televizijama, RTV Pink je listi Aleksandra Vučić posvetio šest i po sati programa, od kojih je jedan minut bio negativan, dok je najmanje vremena osim manjinskim strankama, posvećeno koaliciji „Moramo“, nešto više od pola sata.
Hepi televizija imala je šest i po sati liste Ivice Dačića i nešto više od pet sati Vučićeve liste, dok je lista Borisa Tadića pomenuta u deset minuta.
Kod kablovskih televizija, REM je objavio da je N1 televizija listi „Ujedinjeni za pobedu Srbije“ posvetila 7:52:23, koaliciji „Moramo“ 7: 37:28, a Nadi 4:11:13 vremena u kampanji. Najmanje vremena, oko pola sata, posvećeno je radikalima.
Prema nalazima REM-a, lista „Marinika Tepić-Ujedinjeni za pobedu Srbije“ na kablovskoj televiziji Nova S bila je 12:31:22, a sledeća je koalicija Moramo sa oko četiri sata.
Od kandidata za parlamentarne izbore najmanje je posvećeno radikalima, oko 13 minuta, navedeno je u monitoringu u kojem je posmatran program javnih servisa, komercijalnih televizija i nekoliko kablovskih kanala.
Regulatorno telo za elektronske medije usvojilo je peti izveštaj o nadzoru medija u kampanji pred izbore koji su u Srbiji u nedelju.