• Skoro 600 novih veb-prodavnica – šta se sve nudi

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Elektronska trgovina u Srbiji ostvarila je 2020. godine prihod od 343 miliona evra a ove godine će, kako se procenjuje, premašiti četiristo miliona. Najveće prepreke za još bolje rezultate su organizacija logistike i brzina isporuke robe, kažu u Ministarstvu trgovine.

    Na samom početku pandemije i u vreme vanrednog stanja u Srbiji je zabeležen skok onlajn prodaje od nekoliko desetina do nekoliko stotina procenata. Najveći rast beležili su hrana, odeća, tehnički uređaji i oprema. Vremenom su se procenti smanjivali, ali je ostao uzlazni trend.
    „U odnosu na vreme pre pandemije, naša onlajn trgovina raste za nekih 80 odsto. Kao ključne kategorije izdvojio bih voće i povrće i zdravu hranu koja nam raste 150 odsto i mlečne proizvode i delikates sa 120 odsto“, kaže Stefan Filipović iz „Merkatora S“.

    Prema podacima sajta „Statista“, procenjuje se da 3,3 miliona potrošača u Srbiji kupuje onlajn. Zdravstvena bezbednost, komfor i ušteda vremena za potrošače su glavne prednosti internet trgovine. Za trgovce to je ušteda fiksnih troškova.

    „Pored prodora elektronske trgovine u kategoriju prehrambenih proizvoda u budućnosti svakako možemo očekivati razvoj trgovine u pravcu personalizovane ponude. Razvoj informacionog društva i veštačke inteligencije omogućiće trgovcima i proizvođačima da svoju ponudu koncipiraju i personalizuju za svakog pojedinačnog potrošača“, kaže Žarko Malinović PKS.

    U 2020. dobili smo 583 nove veb prodavnice. Elektronska trgovina u Srbiji mora biti u skladu sa globalnom e-trgovinom, smatraju nadležni.

    „To je sada već jasno da je budućnost e-komerca praktično u jednoj simbiozi elektronske trgovine, društvenih mreža, društvenih platformi, različitih promotivnih i drugih interesantnih aktivnosti koje se dešavaju u sferi interneta, kako bi zapravo elektronska trgovina, a ona će to i postati, u nekim zemljama je i postala jedan veliki mobilni tržni centar“, kaže Tatjana Matić, ministarka trgovine, turizma i usluga.

    Prilikom kupovine na internetu od domaćih prodavaca potrošači imaju pravo da se predomisle u roku od 14 dana. Mogu da traže povraćaj plaćene cene i troškova isporuke robe, čak i kada ih prodavac o tome ne obavesti.

    Elektronska trgovina u Srbiji ostvarila je 2020. godine prihod od 343 miliona evra a ove godine će, kako se procenjuje, premašiti četiristo miliona. Najveće prepreke za još bolje rezultate su organizacija logistike i brzina isporuke robe, kažu u Ministarstvu trgovine.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Jesen stiže u ponedeljak

    Jesen počinje u ponedeljak, 22. septembra u 20:19 časova, saopštilo je danas Astronomsko društvo "Ruđer […]