• Skoro 600 novih veb-prodavnica – šta se sve nudi

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Elektronska trgovina u Srbiji ostvarila je 2020. godine prihod od 343 miliona evra a ove godine će, kako se procenjuje, premašiti četiristo miliona. Najveće prepreke za još bolje rezultate su organizacija logistike i brzina isporuke robe, kažu u Ministarstvu trgovine.

    Na samom početku pandemije i u vreme vanrednog stanja u Srbiji je zabeležen skok onlajn prodaje od nekoliko desetina do nekoliko stotina procenata. Najveći rast beležili su hrana, odeća, tehnički uređaji i oprema. Vremenom su se procenti smanjivali, ali je ostao uzlazni trend.
    „U odnosu na vreme pre pandemije, naša onlajn trgovina raste za nekih 80 odsto. Kao ključne kategorije izdvojio bih voće i povrće i zdravu hranu koja nam raste 150 odsto i mlečne proizvode i delikates sa 120 odsto“, kaže Stefan Filipović iz „Merkatora S“.

    Prema podacima sajta „Statista“, procenjuje se da 3,3 miliona potrošača u Srbiji kupuje onlajn. Zdravstvena bezbednost, komfor i ušteda vremena za potrošače su glavne prednosti internet trgovine. Za trgovce to je ušteda fiksnih troškova.

    „Pored prodora elektronske trgovine u kategoriju prehrambenih proizvoda u budućnosti svakako možemo očekivati razvoj trgovine u pravcu personalizovane ponude. Razvoj informacionog društva i veštačke inteligencije omogućiće trgovcima i proizvođačima da svoju ponudu koncipiraju i personalizuju za svakog pojedinačnog potrošača“, kaže Žarko Malinović PKS.

    U 2020. dobili smo 583 nove veb prodavnice. Elektronska trgovina u Srbiji mora biti u skladu sa globalnom e-trgovinom, smatraju nadležni.

    „To je sada već jasno da je budućnost e-komerca praktično u jednoj simbiozi elektronske trgovine, društvenih mreža, društvenih platformi, različitih promotivnih i drugih interesantnih aktivnosti koje se dešavaju u sferi interneta, kako bi zapravo elektronska trgovina, a ona će to i postati, u nekim zemljama je i postala jedan veliki mobilni tržni centar“, kaže Tatjana Matić, ministarka trgovine, turizma i usluga.

    Prilikom kupovine na internetu od domaćih prodavaca potrošači imaju pravo da se predomisle u roku od 14 dana. Mogu da traže povraćaj plaćene cene i troškova isporuke robe, čak i kada ih prodavac o tome ne obavesti.

    Elektronska trgovina u Srbiji ostvarila je 2020. godine prihod od 343 miliona evra a ove godine će, kako se procenjuje, premašiti četiristo miliona. Najveće prepreke za još bolje rezultate su organizacija logistike i brzina isporuke robe, kažu u Ministarstvu trgovine.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Na našim rekama primetan sve veći broj ribokradica

    Ribočuvari ovih dana imaju pune ruke posla. Da li zbog posta ili iz nekog drugog razloga, na našim rekama primetan je sve veći broj ribokradica. Iako su za krivolov predviđene velike kazne, mnogi […]